مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: مسابقات سراسری مرحله استانی قرآن کریم از شنبه در هشت رشته در ارومیه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۷۶۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵ 10 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت  با اشاره به برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی در ارومیه اظهار کرد: ثبت نام متسابقین از فروردین امسال در سراسر استان آغاز و مسابقات مرحله شهرستانی در اردیبهشت ماه برگزار و نفرات برتر به مرحله استانی راه یافتند.

وی تصریح کرد: در مرحله استانی 291 نفر متشکل از 135 نفر متسابق خانم و 156 نفر متسابق آقا حضور داشته که از صبح روز شنبه، رقابت بین آنها در بخش خانم‌ها، آغاز و تا عصر روز یکشنبه در سالن شهید رخشای شرکت توزیع برق استان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی بیان کرد: مسابقات آقایان نیز از عصر روز یکشنبه آغاز و تا روز دوشنبه ادامه می‌یابد و روز سه‌شنبه نیز اختتامیه این مسابقات برگزار و نفرات برتر اعلام می‌شوند.

وی افزود: این مسابقات در هشت رشته قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ پنج جزء، اذان و دعاخوانی برگزار می‌شود.

جوانبخت بیان کرد: بیشترین شرکت کننده در رشته قرائت تحقیق هستند و بیشترین نفرات شرکت‌کننده نیز از شهرستان‌های ارومیه، بوکان و خوی حضور دارند و متسابقینی که حد نصاب نمره و امتیاز را کسب کنند به مرحله کشوری آن در اصفهان اعزام می‌شوند.

وی اظهار کرد: در چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی، 12 داور اعم از 6 داور خانم و 6 داور از آقایان حضور داشته و یک نفر بازرس نیز از تهران حضور خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار