رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه تفکیک پسماند از مبدا یکی از موارد مهم و ضروری در شهر ارومیه محسوب می‌شود و این مهم برای تحقق، نیازمند برنامه‌ریزی و آموزش است.
کد خبر: ۷۶۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷ 10 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  احد یوسفی ، اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه نیز با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ‌سازی در تلاش است تفکیک پسماند از مبدا را در بین خانواده‌ها نهادینه کند و آموزش کودکان در این طرح به عنوان نسل فردا از اهمیت به‌ سزایی برخوردار است.

وی افزود: اجرای مسابقه نقاشی با محوریت پسماند، دعوت از شرکت‌کنندگان مسابقه برای حضور در برنامه‌ی کودک با محوریت پسماند و نیز تهیه و پخش بروشورهای آموزشی تفکیک پسماند از مبدا از جمله اقداماتی است که توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در حال اجرا است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه، مشارکت خانواده‌ها در نهادینه کردن فرهنگ تفکیک پسماند از مبدا را حائز اهمیت دانسته و افزود: مشارکت خانواده‌ها می‌تواند از میزان تولید زباله در شهر ارومیه بکاهد و سبب توسعه شهر شود.

وی گفت: روزانه در ارومیه 500 تن زباله تولید می‌شود و این مقدار زباله توسط 880 نفر از پاکبانان و 137دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین به صورت شبانه روزی جمع آوری می‌شود و با تفکیک زباله از مبدا می‌توان از حجم زباله و هزینه‌های جاری  آن کم کرد.

یوسفی با اشاره به اینکه مبلغ زیادی، در روند مدیریت پسماند ارومیه هزینه می‌شود اظهار کرد: ماهیانه برای جمع‌آوری، حمل، انتقال، تفکیک و دفن بهداشتی این حجم از زباله در محل دفن سایت نازلو 6 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار