معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به حجم خودرویی که در مرکز این استان تولید خواهد شد، باید از واردات آن جلوگیری کنیم چراکه کالای تولیدی در داخل نیازی به واردات کالای مشابه ندارد.
کد خبر: ۷۶۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰ 10 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت، با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات مهمی که به رونق تولید کمک می‌کند رفع موانع تولید است اظهار کرد: بخشی از مشکلات در این زمینه به رویه‌های اجرایی دولت برمی‌گردد و بخشی نیز به دلیل عدم تناسب شرایط امروزی با قوانین مصوب است که خوشبختانه هم مجلس برای کمک در این زمینه اعلام آمادگی کرده و هم از ظرفیت سران سه قوه می‌توان استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به تامین مواد اولیه پتروشیمی تصریح کرد: در تامین برخی محصولات وضعیت نابسامانی در بورس حاکم بود اما هم اکنون این وضعیت بهبود یافته و همین امر خود سبب رونق تولید می‌شود.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت به تاثیر تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با افزایش تحریم‌ها، نفوذ صنعت و توسعه آن نیز افزایش یافته، پس این ویژگی ایرانیان است که با مشاهده فشار بیرونی، اتحاد ایجاد و آن مسئله را حل و فصل می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسئله باتری به یک معضل کشوری تبدیل شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه پیمان بازل در این زمینه محدودیت ایجاد کرده، باید از آن استفاده و تا پایان سال 98 بحث ورود سرب را مستثنی کرد.

مقیمی با اشاره به موضوع خودرو تصریح کرد: هم اکنون برای خودرو با لوگوهای مختلف می‌توان این اجازه را داد که دو شرکت ایرانی با یک شرکت خارجی همکاری کنند و خودرو را با ویژگی‌های مشترک تولید کنند.

وی با اشاره به موضوع واردات عبورموقت خودروها از مرزهای آذربایجان‌غربی و راه‌اندازی واحد خودرو در ارومیه با اشتغال بیش از یک هزار نفری در مدت کوتاه گفت: با توجه به حجم خودرویی که در مرکز این استان تولید خواهد شد، باید از واردات آن جلوگیری کنیم چراکه کالای تولیدی در داخل نیازی به واردات کالای مشابه ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار