معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت : بهبود فضای کسب و کار در بخش کشاورزی استان مستلزم به کارگیری تحقیقات کاربردی در مزارع و باغات است .
کد خبر: ۷۶۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ 11 July 2019
 به گزارش تابناک آذربایجان غربی رضا حسینی در جلسه بررسی ظرفیت‌های سرمایه گذاری در بخش تحقیقات و آموزش کشاورزی در جهت توسعه پایدار بخش کشاورزی استان که در سالن جلسات مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی برگزار شد، با تاکید بر ضرورت حضور فعال شرکت‌های دانش بنیان برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان ، اظهار کرد: تجاری سازی بخش کشاورزی می تواند  باعث رونق تولید، ایجاد ارزش افزوده  و تحول اقتصادی در استان شود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی بیان کرد : محققین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان با شناسایی فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی علاوه بر کمک به ایجاد اشتغال و پایداری تولید در روستاها ، می توانند نقش موثری در افزایش حاشیه نشینی ، مهاجرت روستاییان و جلوگیری از مشکلات اجتماعی ناشی از آن داشته باشند.
 
حسینی تاکید کرد: تاکنون منابع  اعتباری زیادی در حوزه کشاورزی هزینه شده که به علت عدم هدفگذاری و سیاستگذاری های علمی، نتیجه بخشی کاربردی نداشته است و فقط در جهت تثبیت و حفظ اشتغال در بخش بوده است ؛ لذا در صدد هستیم با کار کارشناسی و علمی، ضمن اصلاح و بهبود ساختار تامین مالی پروژه های بخش کشاورزی، از منابع موجود به بهترین نحو در جهت توسعه پایدار بخش کشاورزی استان استفاده کنیم.
 
وی تاکید کرد: در زمینهٔ تولید گیاهان دارویی فرصت‌های وجود دارد که می‌تواند از طریق کشاورزی قراردادی و ایجاد زنجیره زمینه مناسبی برای تولید ایجاد کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار