دبیر اجرایی چهاردهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران از میزبانی دانشگاه ارومیه از این همایش ملی با محوریت آبخیزداری و مدیریت جامع منابع آب‌ و خاک خبر داد.
کد خبر: ۷۶۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴ 11 July 2019

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی حبیب نظرنژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهاردهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران اظهار کرد: این همایش با محوریت آبخیزداری و مدیریت جامع منابع آب‌وخاک در 25 و 26 تیر امسال در دانشگاه ارومیه و با همکاری انجمن آبخیزداری ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش اساتید، پژوهشگران، متخصصین و دانشجویان رشته‌های منابع طبیعی، کشاورزی، جغرافیا، هواشناسی، آب و هیدرولوژی از سراسر کشور، به بحث و تبادل نظر در خصوص بحران دریاچه ارومیه، عوامل طبیعی و انسانی بحران‌های آب‌ و خاک و ارزیابی اقدامات آبخیزداری در کاهش بحران‌های محیطی پرداخته و آخرین یافته‌های خود را به اشتراک می‌گذارند.

دبیر اجرایی چهاردهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران گفت: پس از اعلام فراخوان مقالات، تعداد 435 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد.

وی بیان کرد: پس از بررسی و ارزیابی مقالات علمی ارسالی توسط هیأت داوران، تعداد 79 مقاله برای ارائه سخنرانی و 279 مقاله به‌صورت پوستری مورد پذیرش قرار گرفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه یادآور شد: ارائه مقالات توسط محققان دانشگاهی سراسر کشور، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی مانند پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور، سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، ادارات منابع طبیعی، سازمان‌های محیط زیست، جهاد کشاورزی و هواشناسی انجام شده است.

وی نشست تخصصی بحران دریاچه ارومیه و احیای آن و نشست تخصصی سیل و علل وقوع آن با حضور مسئولین کشوری و استانی و انجمن‌های علمی را از دیگر بخش‌های این همایش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار