دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اهل بیت عصمت و طهارت (ع) محور وحدت امت اسلامی هستند و همه فرق اسلامی دل در گرو محبت این خاندان کریمه دارند.
کد خبر: ۷۶۲۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷ 13 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  آیت‌الله محسن اراکی امروز در همایش «امام رضا(ع) از منظر شیعه و سنی» که با حضور علمای شیعه و سنی در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: مکارم اهل بیت(ع) برای تمام مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی ثابت شده و در این مسیر تمام علما و بزرگان اهل سنت نسبت به حقیقت وجودی اهل بیت(ع) واقف هستند.

وی، افزود: علمای شیعه و سنی اختلاف چندانی در بحث امامت ندارند و همه معتقد به امامت هستند، با این تفاوت که در برخی جزئیات تفاوت‌هایی وجود دارد که نباید روی آن‌ها تمرکز شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی میان علما و اقشار مختلف مردم اهل سنت و شیعه جزو ضروریات امروز است که این مهم نیازمند توجه به آیات وحدت آفرین قرآنی و نیز ورود علما به مباحث اصلی در دین اسلام است.

اراکی تصریح کرد: باید از ظرفیت دهه کرامت برای ترویج فضیلت‌های امام رضا (ع) و سبک زندگی رضوی و الگوگیری از این سیره برای تقویت وحدت شیعه و اهل‌سنت استفاده کرد.

وی اظهار کرد: بنابر اعتقاد اهل‌سنت، امام رضا (ع) وجودی پاک و معتقد است و وجود مبارک امام رضا (ع) در ایران اسلامی مایه وحدت و آرامش بوده و در بین اقوام و مذاهب از جمله اهل‌سنت و شیعه یک محور اساسی است.

به گزارش فارس، ارائه مقاله‌ای در خصوص جایگاه امام رضا(ع) در میان علمای اهل سنت و نیز سخنرانی برخی علما در بیان جایگاه وحدت اسلامی از دیگر بخش‌های این همایش یک روزه در ارومیه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار