دولت ارز چهار هزار و 200 تومنی برای چادر ندارد و سبب شده که قیمت آن به 400 تا 500 تومان افزایش یابد و این در حالی است که، سیگار را به صورت عمده به کشور وارد می‌کند.
کد خبر: ۷۶۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸ 13 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  صبح امروز سومین نمایشگاه عفاف و حجاب و پوشاک اسلامی و ایرانی در راستای حمایت از رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان پوشاک ایرانی اسلامی در محل مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی افتتاح شد.

در این نمایشگاه تولیدات زنان سرپرست خانوار عرضه شده و از پارچه‌ها و طرح و نقش ایرانی و اسلامی استفاده شده است.

در حاشیه این نمایشگاه «کژال ابراهیمی» مدرس طراحی لباس و دکترای نساجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به ویژگی‌های این نمایشگاه اظهار کرد: برای حمایت از تولیدات داخلی، در این نمایشگاه تنها از پارچه تولید داخلی که کیفیت بهتری نسبت به مشابه خارجی دارد استفاده شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، قیمت این اجناس که توسط بانوان سرپرست خانوار تهیه شده، از مشابه خارجی ارزان‌تر است و با توجه به اینکه آستین‌های لباس‌های موجود در بازار کوتاه است، اما این لباس‌ها برای اینکه شکل ایرانی و اسلامی داشته باشند، به صورت آستین بلند دوخته شده‌اند.

این مدرس طراحی لباس با اشاره به اینکه سعی بر این است که در طراحی لباس‌ها، قد و اندازه آنها بلند باشند بیان کرد: علاوه بر آن در این لباس‌ها از پارچه‌های رنگ روشن و شاد انتخاب شده و رنگ مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای امسال، رنگ صورتی است.

ابراهیمی تاکید کرد: باید از طراح و تولیدکننده حمایت کرد تا با عرضه محصولات جوان‌پسند، آنان نیز برای خرید اجناس داخلی استقبال کنند.

وی افزود: در طول برگزاری این نمایشگاه مشاوره رایگان از ابتدایی تا پیشرفته« ایده تا اجرا» در رابطه با طراحی لباس و دوخت ارائه خواهد شد.

در ادامه، مجری این نمایشگاه با اشاره به اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب و پوشاک اسلامی و ایرانی گسترش حجاب در سطح استان اظهار کرد: گفت: در این نمایشگاه طراحان کشوری حضور دارند.

ارسلان رضایی با بیان ویژگی‌های نمایشگاه عفاف و حجاب بیان کرد: امسال مقرر شده طرح تعویض چادر کهنه با نو اجرا شود یعنی بانوان چادرهای کهنه خود را تنها با پرداخت 50 تا 60 تومان می‌توانند در یکی از غرفه‌ای نمایشگاه تعویض کنند علاوه بر آن نیز چادرنماز نیز به قیمت 35 هزار تومان عرضه می‌شود.

وی با انتقاد از اینکه دولت ارز چهار هزار و 200 تومنی برای چادر ندارد و سبب شده که قیمت آن به 400 تا 500 تومان افزایش یابد افزود: این در حالی است که، سیگار را به صورت عمده به کشور وارد می‌کند اما متاسفانه قیمت چادر افزایش یافته و فرد مجبور به استفاده از مانتوهای جلوباز که به وفور در سطح بازار وجود دارد می‌شود.

مجری این نمایشگاه در ادامه گفت: هم اکنون چینی‌های با استفاده از کارشناسان روان شناس خود در کشورهای مختلف مطالعه می‌کنند که مردم آن کشور از چه رنگ و طرحی استقبال می‌کنند و برای همین، بر حسب علاقه‌مندی آنها اقدام به تولید لباس و صادرات می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید از طراحان لباس حمایت شود اظهار کرد: این در حالی است که در این استان نیز طراح قابل و استادکاری وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این نمایشگاه مانتو شلوار مجلسی، اداری، چادر اداری، چادر مجلسی و دانشجویی، کت شلوار اداری و مجلسی، مقنعه، روسری مجلسی، کیف و کفش و لوازم کادوئی و صنایع دستی از 22 تا 28 تیر از ساعت 11 صبح تا 11 شب عرضه می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار