نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: 77 مدرسه طی سه سال گذشته در روستاهای شهرستان احداث شده و 130 روستا نیز به شبکه گاز سراسری متصل خواهد شد.
کد خبر: ۷۶۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷ 13 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی جلال محمودزاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرهای جنوب استان از احداث 77 مدرسه در طی سه سال در روستاهای شهرستان مهاباد خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 40 هزار دانش‌آموز شهری و روستایی در شهرستان مهاباد مشغول تحصیل بوده و اقدامات موثر باعث شده است که مهاباد بالاترین سرانه ساخت مدرسه را در نهضت مدرسه‌سازی داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر 130 روستای شهرستان با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان در حال گازرسانی است و همچنین 70 کیلومتر آسفالت راه روستایی در برنامه قرار دارد که 32 کیلومتر از این میزان به مرحله اجرایی و اتمام رسیده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی افزود: برای حل موضوع مساکن مهر شهرستان و اتمام این پروژه عظیم ملی، در طی سه سال اخیر هشت میلیارد تومان اعتبار جذب شد.

محمودزاده در خصوص احداث و اتمام کارخانه قند مهاباد و نیز برخی مخالفت‌ها در احداث این پروژه عظیم نیز خاطر نشان کرد: برای احداث و تکمیل کارخانه قند مهاباد تاکنون 100 میلیارد تومان هزینه شده و تکمیل این پروژه نیازمند 120 میلیارد تومان است و برخی‌ها مخالف ایجاد این کارخانه قند هستند زیرا نگران افزایش زیرکشت چغندر قند در شرایط آبی کنونی منطقه بودند، در حالی که هدف ما از ایجاد این کارخانه استفاده از ظرفیت موجود تولید چغندر و جلوگیری از خروج این محصول به کارخانه‌های خارج از استان است.

وی به پیشرفت‌های حوزه ورزش شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: مهاباد رتبه سوم استان را در حوزه ورزش به خود اختصاص داده است و برای بازسازی و تجهیز مجموعه ورزشی آزادی مهاباد به بهترین شکل 21 میلیارد تومان هزینه شده تا این ورزشگاه از ظرفیت 2 هزار نفری به هفت هزار نفر افزایش یابد، همچنین 6 میلیارد تومان نیز برای احداث ورزشکاه شهر گوک‌تپه هزینه شده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با ورود به حوزه بهداشت و درمان نیز گفت: با ایجاد 2 بیمارستان جدید در طی یک تا 2 سال آینده، تعداد تخت بیمارستانی مهاباد به 450 تخت خواهد رسید و همچنین 25 میلیارد تومان نیز برای تجهیز و نوسازی بیمارستان فعلی هزینه شده است که از اعتبارات ملی جذب شد.

محمودزاده همچنین گفت: کسب مجوز جذب دانشجو توسط دانشکده پرستاری مهاباد، ایجاد مرکز فوریت‌های پزشکی، توسعه بخش زنان و زایمان، تجهیز بیمارستان به دستگاه‌های  سی تی اسکن، ماموگرافی و ام آر آی، از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد در طی سه سال اخیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار