سجاد منصوری رئیس بهزیستی خوی گفت :۱۶ هزار و ۸۱۹ نوع خدمت توسط اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی در سال گذشته به مراجعه کنندگان ارائه شده است .
کد خبر: ۷۶۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲ 15 July 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی سجاد منصوری رئیس بهزیستی خوی امروز در نشست خبری بمناسبت هفته بهزیستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه در مورد فعالیت های بهزیستی خوی گفت : سازمان بهزیستی در ۴حوزه ، اقدامات حوزه اجتماعی ، توانبخشی ، فرهنگی و پیشگیری ،مشارکتهای مردمی و اشتغال ارائه خدمات می دهد.
رئیس اداره بهزیستی در مورد اقدامات انجام شده اورژانس اجتماعی اظهار داشت : طی سال۹۷ تعداد ۲۷۲۸ نفر از اورژانس اجتماعی خدمت دریافت کرده اند که از این تعداد ۲۲۹۷ نفرازمرکز نگهدارموقت اورژانس اجتماعی برخوردار بودند .
وی افزود : در طول سال گذشته ، ۱۶۸۱۹ خدمت از قبیل : مددکاری ، روان شناسی ، بهداشتی درمانی و حقوقی و نگهداری و . . . به مراجعین انجام شده است .
وی اضافه کرد: مداخله تخصصی مؤثر به منظور کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی و کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب از جمله اهداف فعالیت اورژانس اجتماعی است

وی همچنین تاکید کرد برای رفاه حال شهروندان و خدمات رسانی بیشتر شیفت بعداز ظهر اورژانس اجتماعی راه اندازی شده است که همشهریان می توانند مشکلات و مسائل اجتماعی خود را با شماره تلفن ۱۲۳ با اورژانس اجتماعی در میان بگذارند .
منصوری ادامه داد : با همکاری دستگاههای مرتبط مرکزی به نام مرکز ملاقات مهر راه اندازی شده است که در این مرکز فرزندان طلاق که امکان دیدار در خانواده را ندارند با والدین خودمی توانند ملاقات کنند.

منصوری دربخشی از سخنان خود به اقدامات حوزه اشتغال ومسکن اشاره کرد وگفت:تعداد مسکن ساخته شده در سال ۹۷ برای ۱۲ خانواده با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان به عنوان کمک هزینه ساخت مسکن، ایجاد اشتغال برای ۹۶ نفر با اعتبار پرداخت تسهیلات یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان حمایت های بیمه ای ۶۴نفر با اعتبار یک میلیارد ریال،بهره مند شدگان تامین اجتماعی از محل هدفمندی یارانه ها ۶۳ نفر،مشارکت مردمی خیرین به مراکز بصورت نقدی به مبلغ دوازده میلیاردریال و مشارکت مردمی خیرین بصورت غیر نقدی به مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان از اقدامات حوزه اشتغال و مسکن می باشد.
رئیس بهزیستی خوی دربخشی از سخنان خود به تعداد کودکان تحت مراقبت و آموزش، این سازمان اشاره کرد،گفت:۱۰۱۸نفر کودک تحت مراقبت بهزیستی هستند که از این تعداد کودک ۹۸ نفر کودک بی سرپرست بدسرپرست و۷۰ نفر کودک نیز در مراکز شبانه روزی وبا مشارکت خیرین مراقبت می شوندو۲۸ نفر کودک نیز در نزد خانواد ه های جایگزین سببی و نسبی تحت مراقبت هستند .
منصوری درمورد هزینه های این کودکان نیز گفت:اداره بهزیستی به ازای هر کودک به مرکز ۴۲۰هزارریال یارانه وبابت نگهداری در منزل۳۷۰هزارریال به سرپرست قانونی پر داخت می نماید .
وی تصریح کرد: از این تعداد کودک ۸۸۲نفراز برنامه های حمایتی طرح یک وعده غذای گرم در مهدکودک های شهری و روستایی برخوردارند وشهریه ۲۲۲نفرکودک بی بضاعت نیزتوسط اداره پرداخت می شود .
وی خاطر نشان کرد:که در سال گذشته برای نگهداری کودکان بی سرپرست وبدسرپرست، ۲۸۰ میلیون تومان به مراکز پرداخت شده و بقیه هزینه ها نیز از طریق خیرین تامین شده است.
منصوری اظهار داشت: در حال حاضر درسامانه بهزیستی ۵هزارو۴ نفردارای معلولیت اعم از شهری وروستایی شناسایی وثبت گردیه است که از این تعداد یک هزارو۲۶۹ مستمری وافزایش یارانه ویک هزار ۹۲۸ نفر از افزایش یارانه بهره مند هستند.
منصوری در ادامه گفت:تمام افراد دارای معلولیت که در سامانه بهزیستی ثبت گردیده اند به عنوان توانخواه از کمک هزینه ها براساس اعتبارات تخصیصی بهره مند می گردند.
وی با اشاره به اینکه این کمک هزینه ها دارای کمک هزینه تهیه وسایل اندامهای مصنوعی معلولین جسمی حرکتی،کمک هزینه کاشت حلزون معلولین شنوایی پرداخت هزینه دانشجویی به تعداد۲۶ نفر ،کمک هزینه درمانی توانبخشی ،خدمات توان پزشکی ،تهیه لوازم ضروری زندگی ،حمایت های بیمه ای و شغلی،پرداخت حق پرستاری به تعداد ۲۸۰ نفر دارای ضایعه نخاعی،پرداخت کمک هزینه مراقبت در منزل معلولین شدیدوپرداخت شهریه ۴۲نفر از دانشجویان معلول می باشند.
منصوری درباره حمایت از خانواده های دارای فرزند چند قلو گفت : اداره بهزیستی از ۱۳ خانواده ۳ قلو و ۸۵ خانواده دو قلو تا سن ۶ سالگی فرزندان، حمایت مالی می کند.

وی در باره زنان سرپرست خانواده گفت: در اقدامات حوزه اجتماعی ۹۵۵خانواده زن سرپرست با ارائه خدمات حمایتی تحت پوشش بهزیستی شهرستان خوی هستند که از این تعداد ۶۰۰ زن سرپرست خانواده از خدمات مستمری استفاده می کنند و سایر زنان تحت پوشش از خدمات غیر مستمر و موردی ، بهره مند هستند.
منصوری در مورد بیمه های زنان سرپرست خانواده نیز گفت:از این تعداد ۱۳۳ نفراز زنان سرپرست خانواده شهری از بیمه اجتماعی و۲۴۱ نفرازخانواده های روستایی و عشایری از بیمه روستایی بهره مند هستند.
وی ادامه داد : ۲۸ نفر هم ازبیمه کارفرمایی برخوردار هستند.
رئیس بهزیستی خوی در باره پیشگیری از معلولیت کودکان گفت : برای جلوگیری از معلولیت بینایی و شنوایی کودکان طرح غربالگری بینایی و شنوایی میان کودکان انجام گردید .که در این طرح ۱۷ هزار کودک بین ۳ تا ۶ سال غربانگری بینایی و ۱۲۰۰ کودک بین بدو تولد تا ۶ سالگی غربالگری شنوایی شدند .
منصوری در پایان سخنان خود اظهارداشت : برای حل مشکلات اجتماعی و خانوادگی مردم ۵ مرکز مشاوره عمومی و یک مرکز مشاوره تخصصی کودکان و نوجوانان در سطح شهر در حال خدمت رسانی به همشهریان محترم هستند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار