مدیرسلامت ورزش و آموزش دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: توسعه گردشگری سلامت و احداث دهکده سلامت با هدف جذب گردشگران خارجی و توریسم بین المللی است.
کد خبر: ۷۶۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ 17 July 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی هانی صباغان مدیرسلامت ورزش و آموزش دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی  در دومین روز از نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی وگردشگری سازمان‌های مناطق ازاد در منطقه آزاد ماکو گفت: توریسم سلامت ۳۵۰۰ الی ۴۰۰۰ دلار درآمدزایی برای هر کشور دارد. 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر گردشگری سلامت در دنیا ۶۰۰ میلیارد دلار گردش مالی دارد ادامه داد: طبق پیش بینی در سال ۲۰۲۲ گردش مالی به ۹۰۰ میلیارد دلار در سال می‌رسد. 

وی بالاترین درآمد‌ها ار گردشگری سلامت را در حوزه زیبایی، دندانپزشکی و اورتوپتی عنوان کرد و اظهار داشت: تعداد گردشگرایی که از کشور‌های در حال توسعه به کشور‌های توسعه یافته می‌روند کمتر از تعداد گردشگران کشور‌های توسعه یافته به آسیا است و این بدلیل ارزان بودن هزینه خدمات سلامت در این کشورهاست. 

صباغان با اشاره به اینکه هزینه‌های پزشکی ما خیلی کمتر از تراز جهانی است افزود: پایین بودن هزینه ارائه خدمات بهداشت و درمان درکشور در مقایسه با کشور‌های همسایه و پیشرفت‌های علمی پزشکان ایرانی می‌تواند علاوه برکسب در آمد ارزی برای کشور، جایگاه این منطقه رادر توریسم درمانی در سطح کشور‌های منطقه ارتقا دهد.


وی با اعلام اینکه دهکده گردشگری سلامت در انزلی استارت خورده و سرمایه گذار خارجی و داخلی کار خود را آغاز کرده است تصریح کرد: طرح دهکده سلامت در منطقه آزاد انزلی اجرایی و از توجیه اقتصادی نیز برخوردار است و این منطقه آمادگی کامل برای حمایت از سرمایه گذاران درحوزه خدمات سلامت، بهداشت و تندرستی و صدور مجوز‌های لازم را دارد. 

وی افزود: ایران از نظر علم پزشکی ما در رتبه خوب جهانی است و پیاده سازی الگوی گردشگری سلامت در مناطق آزاد بعنوان پایلوت می‌تواند اجرایی شود. 

محمد هادی شجاری رئیس هیئت مدیره شرکت گردشگری سلامت آریا نیز در این نشست گفت: قیمت مناسب، کیفیت بالا، پزشکان برجسته و دیگر مزایا باعث شده است تا بتوان در گردشگری سلامت هزینه کرد.
وی ادامه داد: گردشگری سلامت ایران به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد و باید با همکاری و همفکری بستر‌ها را فراهم کنیم. 

شجاری با اشاره به اینکه سهم دیجیتال مارکتینگ از بازاریابی گردشگری سلامت در کشور هند حدود ۲۰ درصد است افزود: در دنیا به گردشگری سلامت به عنوان یک صنعت نگاه می‌شود؛ ما هم باید نگاهمان را عوض کنیم.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار