هیئت مدیره صندوق بین المللی پول طی بیانیه‌ای از قبول استعفای رئیس کنونی این صندوق خبر داد و اعلام کرد در حال بررسی برای انتساب رئیس جدید هستند.
کد خبر: ۷۶۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰ 17 July 2019
به گزارش فارس به نقل از اسپوتنیک، هیأت مدیره صندوق بین‌المللی پول طی بیانیه‌ای از استعفای کریستین لاگارد رئیس این صندوق خبر داد و اعلام کرد استعفای وی از سوی هیأت مدیره قبول شده است.

در این بیانیه آمده است صندوق بین‌المللی پول اقداماتی را در راستای یافتن و انتساب رئیس جدید این صندوق را آغاز کرده است.

بیانیه صندوق بین‌المللی پول می‌افزاید: امروز هیأت مدیره این صندوق استعفای کریستین لاگارد رئیس فعلی صندوق بین‌المللی پول را قبول کرد و وی از روز ۱۲ سپتامبر از ریاست صندوق کنار خواهد رفت.

این بیانیه تاکید کرده است که با توجه به تصمیم لاگارد برای واگذاری ریاست این صندوق، هیأت مدیره آن روند انتساب رئیس جدید را آغاز می‌کند. 

هیأت مدیره صندوق بین‌المللی پول همچنین اعلام کردند که به دیوید لیپتون که به صورت موقت به عنوان سرپرست این صندوق منصوب می‌شود اعتماد کامل دارند.

روز گذشته لاگارد اعلام کرد که استعفا نامه خود را به هیأت مدیره صندوق بین‌المللی پول داده و از سپتامبر سال جاری اجرایی خواهد شد. 

در روز ۹ جولای شورای امور مالی و اقتصادی اتحادیه اروپا به شکل رسمی لاگارد را به عنوان نامزد تصدی پست ریاست بانک مرکزی اتحادیه اروپا معرفی کرد.

با کنار رفتن لاگارد از صندوق بین‌المللی پول حالا موضوع ورود وی به بانک مرکزی اتحادیه اروپا توسط شورای ریاست این بانک و پارلمان اروپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در ماه اکتبر انتساب نهایی وی از سوی شورای اروپایی انجام می‌شود.

در ابتدای ماه جولای لاگارد اعلام کرد که برای نامزد شدن به عنوان رئیس بانک مرکزی اتحادیه اروپا از ریاست صندوق بین‌المللی پول کنار می‌رود.
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار