مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی ۹۰ ارومیه گفت: این روزها تیم فوتبال این باشگاه برای ماندن در لیگ دسته یک کشور روزهای پرتلاطمی را سپری می‌کند و تحقق این امر به همت، تلاش و حمایت مسئولان استان آذربایجان‌غربی بستگی دارد.
کد خبر: ۷۶۴۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ 19 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی یحیی بهاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تیم فوتبال ۹۰ ارومیه یک سال سخت و دشواری را برای حفظ امتیاز لیگ دسته یک پشت سر گذاشت و امسال در حالی که باید به فکر مسایل فنی و آماده‌سازی بازیکنان باشد با مشکلی به نام کناره‌گیری از جام آزادگان مواجه است.

وی بیان کرد: مالکیت این تیم سال گذشته از سوی باشگاه ماشین‌سازی تبریز به یکی از نمایندگان ارومیه در مجلس شورای اسلامی واگذار شد ولی اداره‌کل ورزش و جوانان ادعا می‌کند که این تیم به صورت اجاره‌ای به باشگاه ۹۰ ارومیه داده شده بود و امسال مهلت ما به سر رسیده است و باید امتیاز تیم را تحویل دهیم.

وی ادامه داد: سال گذشته پس از ۴۰ سال غیبت، فوتبال ارومیه در رقابت‌های لیگ یک کشور حضور یافت ولی امسال بار دیگر شاهد بروز مشکلات جدیدی برای این تیم هستیم. در حالی که تا پایان زمان نقل و انتقالات فقط یک هفته مهلت باقی است، هنوز تکلیف تیم مشخص نشده و برای تیم‌داری و ثبت رسمی قراردادهای بازیکنان در فدراسیون مشکلات اساسی وجود دارد.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی ۹۰ ارومیه گفت: ما نمی‌دانیم صاحب امتیاز این تیم چه کسی است و نمی‌دانیم امسال برای اخذ مجوز تیم‌داری در لیگ دسته یک کشور با چه کسی طرف حساب هستیم زیرا همه ادعای مالکیت آن را دارند.

بهاری، بدهی‌های سال‌های گذشته باشگاه ماشین‌سازی تبریز را ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون این بدهی‌ها که بخش زیادی از آن به بدهی دروازه‌بان اسپانیایی این تیم اختصاص دارد به تیم ۹۰ ارومیه منتقل شده است و در صورت پرداخت نشدن شاهد سقوط تیم به لیگ دسته ۳ خواهیم بود.

وی قیمت کنونی امتیاز تیم فوتبال ۹۰ ارومیه را بالغ بر پنجاه میلیارد ریال عنوان کرد که در صورت سقوط به لیگ دسته سه به ۸۰۰ میلیون ریال تنزل خواهد یافت و اظهار داشت: مسئولان نباید با سهل‌انگاری اجازه دهند این سرمایه ملی ورزشی به همین راحتی از دست برود.

بهاری گفت: امسال با حمایت اسپانسر خصوصی وارد مسابقات لیگ کشور می‌شویم و در صورتی که امتیاز لیگ دست یکمی تیم ۹۰ ارومیه از ما گرفته شود با خرید امتیاز تیم ایران‌جوان بوشهر در رقابت‌های لیگ دسته ۲ کشور حاضر خواهیم شد.

تیم فوتبال ۹۰ ارومیه سال گذشته نخستین حضور خود در جام آزادگان را تجربه کرد و با حمایت استاندار آذربایجان غربی توانست سهمیه لیگ دسته یک کشور را برای فصل جاری حفظ کند ولی در این میان چند روزی است که خبر از لغو امتیاز این تیم و سقوط به لیگ دسته سه کشور به گوش می‌رسد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار