استاندار آذربایجان‌غربی گفت:
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: کمیته پیگیری برنامه‌ها و مسائل مربوط به انجمن آثار و مفاخر فرهنگی این استان تشکیل شود تا روند اجرایی امور مربوط به این انجمن در اسرع وقت پیگیری شود.
کد خبر: ۷۶۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴ 20 July 2019

محمد مهدی شهریاری روز شنبه در نخستین جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی آذربایجان‌غربی افزود: شناسایی مفاخر این استان در اولویت کمتیه پیگیری انجمن مفاخر باشد.

وی ادامه داد: مفاخر چهره‌های ارزشمندی هستند که به عنوان سرمایه‌های بزرگ و وزنه‌های مهمی برای کشور به شمار می‌روند.

وی اظهار داشت: باید مفاخر استان را به عنوان الگو به نسل جوان شناساند و مسوولان امر هم باید همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: کتب و اسناد تاریخی و ارزشمند آذربایجان‌غربی که در سال‌های گذشته به آذربایجان‌شرقی منتقل شده‌اند باید به داخل استان برگردانده شود.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مسوولان مربوطه باید هماهنگی‌های لازم را برای فراهم شدن زمینه این امور انجام دهند تا گنجینه استان در دسترس همه باشد.

شهریاری ادامه داد: صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی نیز می‌تواند برنامه‌ای را با حضور چهره‌های ارزشمند در شبکه استانی پخش کند و به طور قطع این برنامه با استقبال مردمی روبرو می‌شود.

وی تاکیرد کرد: مسوولان فرهنگی آذربایجان‌غربی تا پایان امسال برنامه‌ای را برای نکوداشت مفاخر استان تدارک ببینند تا از این چهره‌های ارزشمند تجلیل کرد.

حجت الاسلام ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: حدود ۱۰۰ هزار جلد از آثار و کتب ارزشمند این استان به تبریز منتقل شده و برگشت دادن آنها نیازمند همراهی مسوولان هر ۲ استان است.

پیگیری تعیین محل برای کتب و آثار تاریخی که از تبریز برگشت داده می‌شود از مصوبات این جلسه بود.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی آذربایجان‌غربی از مهر ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده است؛ انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران در سال ۱۳۰۳ به عنوان قدیمی‌ترین نهاد فرهنگی کشور تاسیس شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار