نویسنده کتاب «از تبار دجال» گفت: احمد الحسن فقط از طریق شبکه‌های اجتماعی مثل فیس­بوک پاسخ سؤالات را می­‌دهد. البته اینکه پشت پرده چه کسانی هستند که جواب سؤالات را می‌دهند، معلوم نیست.
کد خبر: ۷۶۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ 23 July 2019

«او با نص وصیت پیامبر آمده، علم به متشابهات آشکار کرده، دعوت به حاکمیت الهی و زیر پا گذاشتن دمکراسی و حاکمیت مردم کرده و هزاران رؤیا از معصومین به حجیتش شهادت دادند، شما چطور به خاطر نداشتن ادله­ فقهی ردش می‌کنید؟» اینها جملات آشنایی هستند برای کسانی که با طرفداران و مبلغین فرقه «احمد الحسن» * مواجه شده‌اند. نباید تعجب کرد اگر بشنویم که این جملات نهایت استدلالات این فرقه برای اثبات این ادعاست که: «احمد الحسن بصری، همان یمانی است»! مشکل اساسی این فرقه این است که دلیلی ندارند شیعیان را قانع کنند که این شخص همان یمانی است؛ او نه معجزه‌ای دارد، نه خصوصیات منصوص جسمانی، روحانی یا اخلاقی خاصی که شک و شبهات را از بین ببرد؛ نه نسب قابل اثباتی و نه هیچ دلیل دیگری. فقط رؤیاهایی است که ادعا می‌کنند دیده شده و البته خودشان هم دیگر به این نتیجه رسیده‌اند که رؤیا نه تنها اعتبار شرعی، بلکه توان قانع کردن جمعیت زیادی را برای گرویدن به این فرقه نیز ندارد.

برای آشنایی بیشتر با روش‌های جذب این مدعی دروغین مهدویت با حجت‌الاسلام والمسلمین نصرت‌الله آیتی کارشناس مهدویت گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌آید:

 طرفداران احمد الحسن مدعی هستند که او امام غایب است!

حجت‌الاسلام آیتی با اشاره به اینکه جریان احمد الحسن بصری قائل است که تقریبا همه نشانه‌های ظهور اتفاق افتاده است و ما در آستانه ظهور هستیم در حالی که چنین ادعایی به هیچ عنوان قابل اثبات نیست، اظهار داشت: در روایات دستور مؤکد داده شده است که هر کس برای ظهور وقت تعیین کرد، او را به شدت تکذیب کنید. طرفداران احمد الحسن مدعی هستند که او امام غایب است و کسی نمی‌تواند او را ملاقات کند؛ مگر بزرگان این جریان که در نجف هستند و در واقع آن‌ها دارند این جریان انحرافی را مدیریت می‌کنند.

 امام غائبی که تنها از طریق شبکه‌های اجتماعی پاسخ می‌دهد! 

وی با بیان اینکه یکی از دلایل رد ادعای این فرد آن است که امام غایب نیاز به نائب غایب برای انجام کارهای خود ندارد و اساساً اینکه امام غایب نماینده‌ای برای خود قرار بدهد که او هم غایب باشد، سخن سخیفی است، افزود:‌ وی فقط از طریق شبکه‌های اجتماعی مثل فیس­بوک پاسخ سؤالات را می­‌دهد. البته اینکه پشت پرده چه کسانی هستند که جواب سؤالات را می‌دهند، معلوم نیست.

 

عکس‌ جدید از احمد الحسن 

ترس احمد الحسن از مشت‌خالی‌اش در مناظره با علما

این کارشناس مهدویت با اشاره به اینکه احمد الحسن از مناظره رودرو و عمومی با علمای دین ابا دارد، ابراز داشت: این عدم حضور، هوشمندانه طراحی شده است. از این جهت که اگر در منظر عموم مردم بود به راحتی می‌شد مشت خالی‌اش را باز کرد و نشان داد که پشت کوهی از ادعاهای بلند و بالایش ذره‌ای حقیقت وجود ندارد. در واقع جریان احمد الحسن بصری یک جریان انحرافی است که هیچ اساسی ندارد. به‌ دروغ، ادعای مقاماتی کرده و متأسفانه برخی مؤمنان ساده‌‌دل، مریدش شده‌اند.

وی با بیان اینکه مریدان احمد الحسن از فضای مجازی برای تبلیغ و ترویج اندیشه‌های انحرافی خود بهره می‌گیرند، ادامه داد: در شبکه‌های اجتماعی، ‌های‌وهوی زیادی دارند. آن‌ها به لحاظ هنری کار می‌کنند. کلیپ‌هایی جذاب می‌سازند که به‌ ظاهر دلنشین است و البته در همیشه تاریخ تبلیغات توخالی مشتری‌های خودش را داشته است.

توسل به خواب و رویا برای اثبات حقانیت/ احمد الحسن اصلاً معنای معجزه را نمی‌داند

حجت‌الاسلام آیتی یکی از دلایل رئیس این جریان انحرافی را خواب و رویا بر شمرد و گفت: آن‌ها مدعی هستند که احمد بصری مصداق یکی از مهدی‌های بعد از امام مهدی (عج) است و دلیل آن‌ها خواب و استخاره است. در حالی که از نظر عقاید شیعه خواب و استخاره حجت نیست و نمی‌تواند معیاری برای شناخت امام معصوم باشد.

 

یکی از نمونه‌های تبلیغی طرفداران احمد الحسن در کشور

وی با تأکید بر اینکه احمد الحسن حتی قادر به تلفظ صحیح آیات قرآن کریم هم نیست، افزود: در میان سخنان وی اشتباهات فراوانی یافت می‌شود که نمونه آن اشتباه قرائت کردن قرآن است که صوت آن هم موجود است. همچنین ادعای معجزه کردن وی است که می‌گوید معجزه من این است که می‌دانم قبر حضرت فاطمه (س) در بقیع کنار قبر امام حسن (ع) است و اگر کسی باور ندارد حاضرم قسم بخورم! این ادعا نشانگر آن است که اصلا ًتعریف معجزه را هم نمی‌داند.

 یکی از راه‌های آسان برای مقابله با جریان احمد الحسن

نویسنده کتاب «از تبار دجال» با تأکید بر اینکه این جریان از سوی هیچ عالم اهل فضلی حمایت نشده و حتی مورد انتقاد بوده است، تصریح کرد: یکی از راه‌های آسان برای مقابله با این جریان انحرافی، نقد شخصیت احمد الحسن بصری است. زیرا مطابق عقاید شیعه، امام از هرگونه اشتباه و گناهی مصون است. در حالی که وی دارای اشتباهات فراوان است. همچنین هر چقدر رابطه مردم با اندیشمندان دینی بیش‌تر شود و مطالعه اشخاص در حوزه دین بیش‌تر شود، گرایش به چنین فرقه‌‌های انحرافی به حداقل خواهد رسید.

نقطه ضعفی که دستمایه جریان احمد الحسن شده است

وی ادامه داد: طرفداران احمد الحسن با استفاده از ضعف اعتقادی و گاه اقتصادی جامعه، سعی در گسترش دایره مریدان او می‌کنند و در برخی مناطق افرادی که معتاد هستند و یا توان مالی ندارند را حمایت می‌کنند و با توزیع پول و غذا در میان آن‌ها، می‌گویند این غذا را فرزند امام زمان (عج) برای شما فرستاده است. با این اقدامات زمینه‌های تبلیغ این جریان انحرافی را فراهم می‌کنند.

 

گوشه‌ای از فعالیت‌های طرفداران این فرقه

حجت‌الاسلام آیتی روضه‌های خانگی بانوان، تبلیغات چهره به چهره در اماکن مذهبی، حضور در مراسم اعتکاف و حتی تبلیغ در خودروهای عمومی را از دیگر شیوه‌های تبلیغی این جریان دانست و گفت: یکی از ابزارهایی که به کمک آن می‌کوشند جذب حداکثری کنند، مخالفت با اصل نظام جمهوری اسلامی ایران و مخالفت صریح با حوزه و نهاد روحانیت است. 

مرا به عنوان امام معصوم قبول ندارد، پس این پول حلال است!

وی افزود: یک شیوه انحرافی جذب نیرو در این جریان، ترویج اباحه‌گری و لاابالی‌گری است. به طور مثال احمد الحسن بیان می‌کند اگر کسی هزار رکعت نماز قضا دارد، اگر در شب قدر یک رکعت نماز بجا آورد، به دلیل اینکه «لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْر» است، تمام نمازهای قضایش را بجا آورده است! یا در یکی از فتواهایش در پاسخ به سؤال یکی از مریدانش که گفته بود مأمور خرید هستم و فاکتور را چند برابر قیمت خرید می‌گیرم، گفته است: چون رئیست من را قبول ندارد، اشکالی ندارد. زیرا مرا به عنوان امام معصوم قبول ندارد. پس این پول حلال است!

علاقه‌مندان برای آگاهی بیش‌تر درباره این جریان انحرافی می‌توانند به کتاب‌های «دجال البصره» علامه کورانی، «الرد الغاصم» محسن ال­علی، «ره افسانه»، «راهنمای کور» و «خواب پریشان» حجت‌الاسلام شهبازیان و «از تبار دجال»، «راه و بیراهه» و «ناقوس گمراهی» حجت‌الاسلام آیتی مراجعه کنند.

پی‌نوشت:

* احمد اسماعیل گاطع الصیمری در حالی به دروغ مدعی فرزندی و وصایت امام زمان (عج) است که هنوز امام زمان ظهور نفرموده است؛ اما ادعای قیام کرده و خود را اولین نفر از مهدیین می‌نامد. وی با اینکه سید نیست و اصل و نسب او از طایفه «صیامر» معلوم و معروف است، عمامه سیاه بر سر ‌می‌گذارد و در مجامع عمومی ظاهر می‌شود. از جمله ـ طبق فیلمی که از او گرفته شده است ـ بر بالای منبر در یک مسجد، با لباس روحانی و عمامه سیاه سخنرانی کرده و ادعاهای ضد و نقیض خود را مطرح کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار