مراسم سالیانه مذهبی ارامنه در قره کلیسای شهرستان چالدران با انجام اعمال خاص مراسم عشای ربانی یا باداراک آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۷۶۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ 27 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی شصت و پنجمین سال برگزاری مراسم مذهبی ارامنه با حضور پرشور ارامنه ایران و بسیاری از کشور‌های خارجی از جمله انگلستان، آلمان، اتریش، فرانسه به مدت سه روز در قره کلیسای چالدران آغاز شد.

عضو شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان و مسؤول برگزاری مراسم مذهبی قره کلیسا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه در خصوص این مراسم اظهار کرد: امسال شصت و پنجمین سال برگزاری مراسم مذهبی قره کلیسا در شهرستان چالدران است که از سوم مردادماه سال جاری شروع شده و سه روز ادامه خواهد داشت.

دایموند آبراهیمیان افزود: در طول سه روز اقامت، مراسم مختلفی از جمله روشن کردن شمع، قربانی کردن و غسل تعمید نوزادان در این کلیسا برگزار می‌شود اما مراسم اصلی روز شنبه با حضور جمعی از مسؤولین کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال پیش بینی شده است که افزون بر شش هزار نفر از ارامنه ایرانی و خارجی در این مراسم مذهبی حضور یابند.

عضو شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان از عملکرد مسؤولان منطقه در برگزاری آیین‌های خاص قره کلیسا تقدیر کرد و گفت: امسال در جهت اجرای بهتر این مراسم بسیاری از ادارات خدمات رسان از جمله آتش نشانی، هلال احمر، فوریت‌های پزشکی، نیروی انتظامی با 100 نفر نیروی خدمات رسان در این محل مستقر شده اند تا این مراسم به نحو احسن بر گزار شود.

آبراهیمیان تصریح کرد: برای اجرای این مراسم ، خلیفه گری ارامنه کل آذربایجان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، فرمانداری، نیروی انتظامی و ادارات مختلف شهرستان چالدران برنامه ریزی های لازم را انجام داده اند.

وی با اشاره به ریشه برگزاری این مراسم در قره کلیسای چالدران اظهار کرد: ریشه این آیین بین المللی به آخرین شامی برمی‌گردد که مسیح (ع) در شب دستگیری خود توسط سربازان رومی با حواریون خورده و از آنجا که یکی از آنان با نام طاطائوس مقدس در قره کلیسا دفن شده، این کلیسای باستانی از اهمیت ویژه ای برای ارامنه برخوردار است.

به گزارش فارس، مراسم مذهبی باداراک به صورت سالانه با حضور ارامنه از کشورهای ارمنستان، سوریه، لبنان، هلند، فرانسه، اتریش، آلمان، کانادا،انگلستان و دیگر کشورهای جهان برگزار می‌ شود و یکی از هفت ‌آیین مقدس در تمام فرقه‌های مسیحیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار