نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در شاخص سهولت کسب و کار ترقی معکوس داریم به طوری که هر شاخص هر سال، حدود سه تا چهار پله تنزل می‌کند.
کد خبر: ۷۶۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷ 27 July 2019

 حسین سلاح ورزی امروز در همایش آینده کار و کارفرینی جوانان که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: براساس آمار موسسات معتبر بین‌المللی در سال‌های پیش‌روی اقتصاد ایران، نرخ تشکیل سرمایه در بخش نرخ تشکیل سرمایه در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و کسب و کارهای سنتی به گونه‌ای است که نمی‌توان انتظار رشد اقتصادی را داشت. 

وی با اشاره به موانع پیش‌روی کسب و کارها بیان داشت: به همان سرعتی که شاخص نوآوری کشور در حال ارتقا است در شاخص سهولت کسب و کار ترقی معکوس داریم به طوری که هر شاخص هر سال حدود سه تا چهار پله تنزل می‌کند که این علائم بسیار نامناسب و ناامید کننده است. 

سلاح ورزی بیان داشت: این در حالی است که براساس برنامه‌ریزی‌ها تا سال 1400 باید از لحاظ شاخص کسب و کار هر ساله 10 پله صعود می‌کردیم. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه برای حل بخشی از مشکلات این حوزه دولت و حاکمیت باید ماده 2 و 3 قانون بهبود محیط کسب و کار را به عنوان قانونی که حداقل خواسته‌های بخش خصوصی را دارد رعایت کند، گفت: این مواد از قانون بیان می‌کند که در تدوین دستورالعمل مربوط به حوزه کارآفرینی نظر فعالان بخش خصوصی باید کسب شود. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار