نیروهای شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی» از دستگیری فردی که او را یکی از سرکرده‌های داعش در این کشور خواندند، خبر دادند.
کد خبر: ۷۶۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹ 27 July 2019

نیروهای شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی خلیفه حفتر ژنرال سابق ارتش این کشور، امروز شنبه از بازداشت یکی از سرکردگان داعش موسوم به «عطیه الله الشلوی» در شهر درنه خبر دادند.

به گزارش وبگاه خبری روسیا الیوم، سرویس اطلاعات نظامی لیبی وابسته به ارتش حفتر با صدور بیانیه‎ای اعلام کرد، الشلوی در حالی دستگیر شده است که در داخل منزلش در شهرک «شیحا غربی» مخفی شده بود.

در این بیانیه آمده که سرکرده بازداشت شده، مسئول دفتر داعش موسوم به «دیوان الحسبه» بود که در طول درگیری این گروه تروریستی و «شورای مشورتی درنه» وابسته به القاعده از شهر درنه (شمال شرقی لیبی) به منطقه «الفتائح» فرار کرده بود.

 

فرد موسوم به عطیه الله الشلوی

«ارتش ملی لیبی» تاکید کرد که سرکرده بازداشت شده داعش در صف داعش در شهر سرت علیه گروهک «البنیان المرصوص» می‎جنگید که موفق به فرار شد و در طول جنگ تا زمان بازداشتش در منزلش مخفی بود.

شهر درنه در مرزهای شمال شرقی لیبی پس از سقوط رژیم معمر قذافی در سال 2011، شاهد فعالیت دو گروه ترویستی داعش و القاعده است.

در تابستان 2015، عناصر دو گروه تروریستی داعش و «شورای مشورتی درنه» وابسته به القاعده در شهر درنه با یکدیگر درگیر شده بودند که در این درگیری داعشی‌ها شکست خورده و مجبور به ترک این شهر شده بودند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار