مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان این که زائران راهیان نور از سراسر کشور از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی و تفریحی استان بازدید می‌کنند گفت: ۱۰ تن از راویان دفاع مقدس حماسه و مجاهدت رزمندگان اسلام در مناطق عملیاتی آذربایجان غربی را برای زائرین روایت می‌کنند.
کد خبر: ۷۶۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 28 July 2019

 

جلال‌الدین اعظمی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در ارومیه، با اشاره به حضور کاروان راهیان نور در آذربایجان غربی اظهار داشت: چهار یادمان مصوب در آذربایجان غربی واقع شده که به ترتیب یادمان شهید بروجردی در سه راهی نقده، یادمان شهید امینی و شهدای دارلک در مهاباد، یادمان شهید کاظمی در پیرانشهر و یادمان شهدای بلفت و دوپازا در شهرستان سردشت واقع شده‌اند.

وی با اشاره به یادمان‌های غیرمصوب در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: یادمان شهید باکری در شهرستان ارومیه، یادمان شهدای گردان جندالله در پادگان حیدرلو، شهدای شیمیایی سردشت و یادمان شهید زین‌الدین جزو دیگر یادمان‌های موجود در سطح استان هستند.

 

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: حضور کاروان راهیان نور در آذربایجان غربی از یکم مردادماه آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد که در این بازه زمانی از ۱۷ استان کشورمان از مناطق مختلف استان و یادمان‌ها بازدید می‌کنند.

 

وی یادآور شد: بعد از اتمام برنامه‌های کشوری کاروان راهیان نور استانی برگزار می‌شود و نقاط مختلف استان میزبان عموم خواهند بود، همچنین پس از اتمام برنامه‌های داخل استانی کاروان راهیان نور دانش آموزی سه استان اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی برگزار می‌شود.

 

اعظمی بیان کرد: در طول بیش از یک دهه که یادمان‌ها ایجاد شده‌اند قبضه‌های سنگین ضدهوایی و توپخانه برای نخستین بار جهت بازدید عموم در ۶ مورد در یادمان شهید بروجردی و ۲ مورد در یادمان شهید امینی جایگذاری شده‌اند.

 

وی بیان کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری هر چه بهتر کاروان راهیان نور می‌توان به حضور دو تن از استاد راویان استانی حاضر در هشت سال دفاع مقدس در هر یک از یادمان‌ها، انتخاب مسئولان یادواره‌ها، بزپایی ایستگاه‌های صلواتی، فضاسازی‌های مورد نیاز و ساماندهی مساجد و حسینیه‌ها اشاره کرد.

 

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به فضای معنوی حاضر در این مناطق و برنامه‌ها افزود: درس ایستادگی، از جان گذشتن، ایثار و شهادت مهم‌ترین موضوعاتی است که در این برنامه‌ها ترویج می‌یابد تا همگان امنیت موجود در کشورمان را بیشتر از پیش درک کنند.

 

وی با اشاره به اینکه دفاع و شهادت در آذربایجان غربی همچنان پابرجاست تصریح کرد: اغلب مناطق کشور در همان هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی کردند ولی استان آذربایجان غربی بیش از چهار دهه است که در حال دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. 

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار