رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:حتی یک رأی ریزشی اصلاح طلبان به سبد اصولگرایان نمی‌آید /برای دولت، وزیر زن یا مرد هیچ تفاوتی ندارد/گفت‌وگوی اینستاگرامی کم سابقه ظریف با مردم/کسانی که دم از انقلابی‌گری می‌زنند دست از حمله به ظریف بردارند و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۶۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰ 03 August 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
پیشنهاد حجاریان در واکنش به تحریم ظریف از سوی آمریکا

سعید حجاریان واکنش متفاوتی را به تحریم ظریف از سوی آمریکا نشان داد. سعید حجاریان، صاحب نظر سیاسی در واکنش به تحریم ظریف گفت: در موضوع تحریم وزیر امور خارجه ایران به‌جای جدل‌های بی‌حاصل و صرفاً تبلیغاتی باید تمهیداتی اندیشیده شود تا محمدجواد ظریف به‌عنوان شخصیتی صلح‌طلب و نماد مذاکره مکرر از سوی سازمان ملل متحد به خاک آمریکا دعوت شود تا نهایتاً اندیشه‌های ترامپ و بولتون و پمپئو به حاشیه برود. وی افزود: برای این منظور باید مذاکراتی قوی با آقای گوترش، دبیرکل سازمان ملل صورت بگیرد و الا ممکن است دولت کنونی امریکا در گام بعد به سمت تعلیق دفتر نمایندگی ایران حرکت کند.
 
روایتی دیگر از دیدار قالیباف با احمدی‌نژاد

یکی از نزدیکان احمدی‌نژاد می‎گوید: آقای قالیباف به منزل آقای احمدی‎نژاد رفته و با هم ملاقات کرده‌اند و آن چیزی که درباره علت این ملاقات و بیماری آقای احمدی‎نژاد گفته شده، صحت ندارد. یکی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری اسبق که نخواست نامش فاش شود، درباره دیدار احمدی‎نژاد و محمدباقر قالیباف، شهردار اسبق تهران به ایرناپلاس می‌گوید: آقای قالیباف به منزل آقای احمدی‎نژاد رفتند و با ایشان ملاقات کردند. دلیلش را نمی‎دانم، اما این که علت این ملاقات، بیماری آقای احمدی‌نژاد اعلام شده، صحت ندارد. او همچنین اضافه می‎کند: افرادی که درباره این دیدار صحبت و اطلاع‌رسانی کردند، افراد غیرمسئول و از نزدیکان آقای قالیباف هستند. این منبع آگاه در ادامه می‎گوید: اصل این جلسه که اعلام شده‎ است، خبر کذبی نیست و صحت دارد، اما خبر‌ها درباره محتوای جلسه کذب است
 
روحانی از فلاحت‌پیشه و حضرتی شکایت کرد؟

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در خصوص «شکایت شورای امنیت از دو نماینده مجلس» بیان کرد: شورای امنیت یک نهاد حقوقی است. حسب آن چیزی که دو نماینده محترم بیان کردند دبیرخانه شورای امنیت از آن‌ها شکایت کرده است. دبیرخانه شورای امنیت یک هویت حقوقی دیگری دارد. آقای رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت کشور از هیچ نماینده‌ای شکایت نکردند. شورای امنیت ملی یک هویت حقوقی مستقلی دارد و دبیرخانه شورا متفاوت با رئیس شورای عالی امنیت ملی است. او ادامه داد: آقایان نماینده با من صحبت کردند و شرحی را هم دادند و من هم به رئیس جمهور منتقل کردم. موضوع شکایت شورای امنیت از دو نماینده در حال حل شدن است، مضاف بر این هم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم اظهارنظر آقای دکتر فلاحت‌پیشه و دکتر حضرتی را در راستای ایفای وظیفه نمایندگی‌شان تشخیص دادند. امیری در خصوص ارائه گزارش عملکرد دولت به مجلس بیان کرد: در ابتدا بنا نداشتیم موضوع را خیلی رسانه‌ای کنیم. دولت پاسخگو است، دولت هرجایی که قانونی باشد منوط بر اینکه پاسخ یا گزارشی دهد حتما این کار را خواهد کرد. از آنجایی که برخی از نمایندگان محترم مجلس تذکر دادند آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس هم پاسخ دادند و دیگر رسانه‌ای شد.
 
قبل از آمریکا، خودی‌ها ظریف را تحریم کرده بودند

حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: این اولین بار نیست که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تحریم می‌شود. قبل از آنکه آمریکا ظریف را تحریم کند، در داخل کشورمان، همین خودی‌هائی که خود را صاحب انقلاب و نظام و کشور و مردم می‌دانند، او را تحریم کرده بودند. از تحریم هم بدتر، او را وابسته به آمریکا و صهیونیسم معرفی کردند، علیه او فیلم ساختند و به‌خاطر چنین هنری! که علیه او نشان دادند، به همدیگر جایزه دادند و علیه هرکس که پرسید چرا چنین جفائی به یک خدمتگزار نظام می‌کنید؟ هرچه خواستند گفتند و نوشتند.

حتی یک رأی ریزشی اصلاح طلبان به سبد اصولگرایان نمی‌آید

مرتضی الویری، عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در کافه خبر به خبرآنلاین، گفت: اگر تصور کنیم رای جریان اصلاحات ریزش داشته و این ریزش به سبد جریان اصولگرا منتقل شده در اشتباه بسیار جدی هستیم. حتی یک رأی ریزشی اصلاح‌طلبان به صندوق اصولگرا‌ها نمی‌رود. به ضرس قاطع اعلام می‌کنم امروز حتی یک نفر از کسانی که بنا به دلایل مختلف انگیزه فعالیت سیاسی در کمپ اصلاح طلبان را از دست دادند شناسایی نکردم که جذب اصولگرایان شده باشند. آرای خاکستری یا رای خاموش می‌شوند یا به سمت براندازی می‌روند. اما بازهم تاکید می‌کنم که ریزش رای هم در آرا اصلاح طلبان و هم اصولگرایان اتفاق افتاده است. اگر میزان مشارکت پایین بیاید جریان اصولگرایی با همان آرا کم شانس بیشتری دارد.

برای دولت، وزیر زن یا مرد هیچ تفاوتی ندارد

علی ربیعی سخنگوی دولت درباره زمان معرفی وزیر آموزش و پرورش به مجلس برای اخذ رای اعتماد به خبرآنلاین گفت: در این زمینه هنوز فرصت باقی است و رئیس جمهور به هر جمع بندی که برسند به سرعت اعلام خواهند کرد. وی در پاسخ به اینکه دولت برنامه‌ای برای معرفی وزیر زن در دستور کار دارد؟ گفت: برای دولت وزیر زن یا مرد هیچ تفاوتی ندارد و منعی هم وجود ندارد. بیشتر بر این تاکید داریم که وزیر خوب و کارآمدی انتخاب شود که بتواند مسائل دانش آموزی و معلمان را در این شرایط به بهترین شکل مدیریت کند.

گفت‌وگوی اینستاگرامی کم سابقه ظریف با مردم

وزیر امور خارجه درواکنش به کاربری که ظریف را شایسته دریافت "نماد خیانت" خوانده و او را "ابوموسی اشعری" نامیده بود، نوشت: خدا رو شکر شما اینقدر ولایتمدارید. وزیر خارجه در پاسخ به یکی دیگر از کابران این شبکه اجتماعی که ابراز امیدواری کرده بود ظریف "در پیشگاه خداوند به خاطر دروغ‌های که گفته و حق الناس است، توبه کند" نوشت: فانتظروا انی معکم من عن المنتطرین. ظریف همچنین در واکنش به نوشته یکی دیگر از کاربران مبنی بر این که "شما شجاعت لازم را ندارید که از حق خودتان دفاع کنید از جمله در مورد چهره‌ای که از شما در سریال گاندو به نمایش گذاشته شد"، نوشت: سلام دوست خوبم. من مدت‌ها پیش به زبان سیف فرغانی جوابشان را دادم (بر تیر جورتان ز. تحمل سپر کنیم تا سختی کمان شما نیز بگذرد.) یکی از مخاطبان ظریف در این صفحه اجتماعی خطاب به وی نوشت "از دو تا خونه‌ای که در آمریکا داری برامون بگو، با کدام پول خریدی؟ پولش را از کجا آوردی" که وزیر امور خارچه پاسخ داد: سلام بر شما من نه خانه‌ای در آمریکا دارم و نه حتی ملک و یا حتی حساب بانکی خارج از ایران. یکی از مواردی که افشارگری فرمودند: و به اضافه ده ۱۲ مورد دیگر، آپارتمان‌های استیجاری است که در دوران تحصیل و کار در آمریکا در آن سکونت داشتم. مورد دیگر هم اصلا ربطی به من ندارد و اقامتگاه سفرای نمایندگی ایران در سازمان ملل است که من هیچ گاه حتی در آن سکونت نداشتم. همسرم و فرزندانم نیز هیچ دارایی در خارج ندارد. امیدوارم رفع نگرانی شده باشد شبتان بخیر.

کسانی که دم از انقلابی‌گری می‌زنند دست از حمله به ظریف بردارند

علی مطهری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: تحریم آقای ظریف، وزیر خارجه کشورمان توسط آمریکا بیش از هر چیز نشانه ضعف منطق آمریکا و هراس دولت این کشور از بیان منطق ایران در دنیاست. در تقابل فعلی ایران و آمریکا هر عقل سلیمی وقتی منطق دو طرف را می‌شنود حق را به ایران می‌دهد و اگر کشور‌هایی با آمریکا همراهی می‌کنند از روی ترس است. کشور‌های جهان این تحریم را جدی نگرفتند و آمریکا تنها مانده است. شخصیت آقای ظریف و علاقه‌مندی سیاستمداران دنیا به ایشان نیز در این قضیه بی تاثیر نیست. در واقع آمریکا مورد نامناسبی را تحریم کرده است. اما در داخل، امیدوارم کسانی که دم از انقلابی‌گری می‌زنند قبول کرده باشند که آقای ظریف انقلابی‌تر از آنهاست و دست از حمله به ایشان بردارند.
 
توصیه امنیتی رهبر انقلاب به قالیباف
 
محمدباقر قالیباف که برای حضور در یادواره شهدای نیروی انتظامی استان فارس در شیراز حضور یافته بود، در حاشیه سخنرانی خود، گذری به زمان مسوولیتش در سمت فرماندهی ناجا زد و توصیه‌ای که رهبر انقلاب در مورد امنیت به وی در آن مقطع زمانی کرده بود.فرمانده سابق ناجا در خصوص موضوع مذکور اظهار داشت: تعبیر دقیق و شاملی که رهبر انقلاب از موضوع امنیت داشتند، موجب می‌شود که انسان قدر زندگی در یک نظام ولایی را بیشتر درک کند.قالیباف توصیه رهبری به وی در مورد برقراری امنیت را این گونه برشمرد: در جلسه‌ای که در اوایل فرماندهی ناجا خدمت رهبر انقلاب رسیده بودیم، ایشان بنده را کنار کشیدند و گفتند: امنیت برای مردم بسان خورشیدی است که صبح گاهان بر همه بندگان طلوع می‌کند؛ چه بر آن‌هایی که تا سحرگاهان مشغول عبادت پروردگار بوده چه بر آن‌هایی که خدایی ناکرده در معصیت خدا، شب را به صبح رسانده‌اند. الان هم شما در نیروی انتظامی باید شبیه خورشید بوده و امنیت را برای همه به طور مساوی ایجاد کنید بدون آنکه به سلایق و گرایش افراد توجه کنید که چه دینی یا چه مذهبی و مرامی دارند الا آن قلیل افرادی که بر اساس قانون مجرم بوده و باید با آن‌ها طبق قانون برخورد کرد. در اجرای قانون نیز دقت کنید. اگر در خانواده‌ای پدری خطا کرده به‌گونه‌ای عمل نکنید که سایه خطای پدر بر فرزندش سنگینی کند چراکه فرزند وی که گناهی نکرده که باید سرشکسته شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار