غرویان خاطرنشان کرد: کسانی که متأسفانه امروز در کشور از تحریم ظریف خوشحال هستند، هم خودشان را نزد ملت تحقیر و هم به نوعی همراهی خودشان را با ترامپ و سیاست‎های ضد ایرانی دولت آمریکا ثابت می‎کنند که این رویه بدون شک آینده سیاسی آن‌ها را خدشه‎دار خواهد کرد، چون مواضعی که این روز‌ها آن‌ها در قبال ظریف و دولت به کار گرفتند، بر خلاف مصالح و منافع ملی است...
کد خبر: ۷۶۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱ 03 August 2019

آمریکایی ها در اقدامی خصمانه و خارج از عرف نام «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه کشورمان را در لیست تحریم های خود علیه جمهوری اسلامی قرار دادند. این اقدام را بسیاری از کارشناسان به دلیل نفوذ، قدرت بالای دیپلماتیک و عدم توانایی مقامات آمریکایی در مقابله با روشنگری های وزیر خارجه ایران عنوان کردند.

به گزارش «تابناک»؛ سه هفته پیش، سناتور جمهوری خواه پال از طرف ترامپ، وقتی ظریف در نیویورک بود به دیدار با رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید دعوت کرد. ️نیویورکر: دلیل تحریم ظریف را پاسخ منفی او به دعوت رند پال برای ملاقات با ترامپ عنوان کرده است!

پس از این اقدام آمریکا بسیاری از شخصیت ها و نهادها در جمهوری اسلامی از وزیر امورخارجه کشورمان دفاع کردند، اما در این بین کسانی هم در داخل بودند که خیلی هم از این موضوع ناراحت نشده، بلکه خوشحال شدند و تلاش کردند که از این طریق تسویه حساب سیاسی کنند.

به عنوان مثال یک مجری صداوسیما با انتشار توییتی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه را دوست کفار و غرب‌گراترین وزیر خارجه انقلاب خواند. متن کامل توییت او به این شرح است: «ساعاتی قبل خزانه داری امریکا، جواد ظریف غربگراترین وزیر خارجه تاریخ بعد انقلاب را تحریم کرد. این تحریم البته نمادین است و اثر واقعی ندارد، اما آن را باید به مثابه یک سنت الهی فهمید وقتی خلاف دستور خدا همه اعتبارت را دوستی با کفار قرار دهی، همان‌ها بیشترین تحقیر را علیهت به کار می‌گیرند.»

این در حالی است که چندی پیش رهبر انقلاب در پاسخ به نامه ظریف گفته بودند: «من مطلقا راضی نیستم که به شما کمترین اهانتی بشود.»

یک استاد حوزه عملیه در خصوص تلاش برخی برای تسویه حساب سیاسی با ظریف به خبرنگار «تابناک»، گفت: سیاست‎ها و خوشحالی برخی از افراد و جریانات سیاسی از تحریم محمدجواد ظریف قابل تأمل است.

حجت الاسلام والمسلمین «محسن غرویان» درباره خوشحالی برخی از جریانات و چهره‎های سیاسی از تحریم ظریف از سوی وزارت خزانه‎داری آمریکا اظهار کرد: محمد جواد ظریف یکی از دیپلمات‌های موفق و پیروز و شناخته شده جهانی است و همه دنیا تحرکات دیپلماتیک وی را به خصوص در مسأله برجام شاهد بودند از ترامپ در راستای گسترش قدرت ایران در جهان طاقت نیاورده و سیستم تحریم ظریف را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: ملت ایران ظریف را یک قهرمان فداکار صحنه سیاست و دیپلماسی می‎شناسند و رهبر انقلاب نیز همواره از ظریف تقدیر کرده است.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: ظریف دارای شخصیت ارزشمندی است و بدون شک نام وی در تاریخ ایران با افتخاز ثبت می‎شود؛ از این روی، اینکه عده‎ای بخواهند در کشور همراه با ترامپ از تحریم وی خوشحال باشند قطعا قابل تأمل و تعجب است.

غرویان خاطرنشان کرد: کسانی که متأسفانه امروز در کشور از تحریم ظریف خوشحال هستند، هم خودشان را نزد ملت تحقیر و هم به نوعی همراهی خودشان را با ترامپ و سیاست‎های ضد ایرانی دولت آمریکا ثابت می‎کنند که این رویه بدون شک آینده سیاسی آن‌ها را خدشه‎دار خواهد کرد، چون مواضعی که این روز‌ها آن‌ها در قبال ظریف و دولت به کار گرفتند، بر خلاف مصالح و منافع ملی است.

وی تأکید کرد: اراده الهی امروز در مسیری قرار گرفته که ملت ایران و شخصیت‎های چون ظریف، سردار سلیمانی و رهبری انقلاب و بسیاری از مسئولین ما در عرصه بین‎المللی علی‎رغم هجمه‎هایی که وجود دارد در بالاترین سطح محبوبیت قرار بگیرند. از این روی، در این مسیر تلاش برخی از افراد در تخریب چهره‎های چون در قالب رویکردهای مختف همچون ساخت فیلم گاندو نه تنها نتیجه‎ مثبتی برای آنها نخواهد داشت، بلکه سبب می‎شد تا فردی چون ظریف به یک شخصیت هوشمند و مبارز در مقابله با استکبار در جهان محبوبیت پیدا کند.

اولین واکنش رسمی محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه به تحریم آمریکا در مراسمی که شهرداری تهران در تجلیل از او برگزار کرد، این بود «افتخار می‌کنم که به‌ خاطر مردم ایران تحریم شده‌ام. سیل‌زدگان مظلوم کشورمان حتی نتوانستند از کمک‌هایی که توسط ایرانیان عزیز خارج از کشور برای آنها جمع‌آوری شده بود، بهره‌مند شوند.»

او گفته: «هر چه ما داریم از مردممان داریم. هر چه هست در این کشور، هر افتخاری بوده، هر مقاومت و پیشرفتی بوده، از مردم بوده است. افتخار می‌کنم به خاطر این مردم تحریم شده‌ام.» ظریف همچنین در پاسخ به یک کاربر در اینستاگرام نوشت: نه خانه‌ای در آمریکا دارم نه حتی حساب بانکی خارج از ایران.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار