رئیس دانشگاه ارومیه:
رئیس دانشگاه ارومیه گفت: جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی به عنوان الگویی موفق توفیقات متعددی را کسب کرده است.
کد خبر: ۷۶۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳ 06 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی دکتر رحیم حب نقی ضمن تبریک 16 مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی جز اولین نهادهای انقلابی بود که باتوجه به شرایط اوایل انقلاب با فرمان امام راحل ایجاد شد اظهار کرد: این نهاد به صورت جهادی تلاشهای فراوانی در مسیر توسعه و رونق انجام داد که جهاد دانشگاهی استان به عنوان الگویی موفق توانست از ظرفیت دانشگاهی و علمی خود استفاده کند و توفیقات متعددی را کسب کند.
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی استان با پیشینه درخشان خود در مباحث علمی و فرهنگی با برگزاری برنامه های متنوعی زمینه فرهنگسازی و تعامل گروههای دانشجویی را فراهم کرده است.
حب نقی با بیان اینکه اين واحد مي تواند بستر مناسبي براي ارائه ايده هاي نوآورانه جوانان براي توليد ثروت ملي با نگاه توسعه بخش و تاثير گذار در اشتغال پايدار فراهم نمايد و زمينه استفاده از اين ايده ها مورد توجه مسئولين استاني قرار بگيرد اظهار کرد: تا به امروز جهاد دانشگاهی استان توانسته با استفاده از دستآوردهای علمی سهم بسزایی در جهت رشد و تجاری سازی این دست آوردها برای خود ایجاد کند.
رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به حمایت رهبری از مجموعه جهاد دانشگاهی تصریح کرد: حضرت آیت الله خامنه ای لازمه ادامه صحيح و پرشتاب حركت علمي كشور را (كار و مديريت جهادي) و تقويت روحيه (ما مي توانيم) با حفظ جهت گيري هاي انقلابي و اسلامي و ترسيم دقيق جايگاه و وظايف، در چهارچوب نقشه جامع علمي دانستند و تاكيد كردند که هدف گذاري حركت علمي كشور بايد افزايش دانش جهاني از طريق توليد فراورده هاي جديد و ناشناخته دانش بشري در چهار چوب ارزش هاي اسلامي باشد.
وی با تاکید براینکه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با درایت و تعهد انقلابی خود با موفقیت به موضوعات دانشجویی ورود پیدا کرده است افزود: لازم است توجه و حمایتهای بیشتری از برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در سطح دانشگاههای کشور صورت گیرد.
حب نقی با بیان اینکه ارگانهای دیگر باید از صبغه انقلابی موجود در جهاد دانشگاهی الگو گرفته و در مسیر بالندگی با برنامه ریزی به سمت توسعه حرکت کنند گفت: دانشگاه اروميه نيز در اين راستا همواره از تمامي فعاليت هاي جهاد دانشگاهي كه در دانشگاه اروميه و با همكاري دانشجويان انجام شده حمايت مادي و معنوي نموده است و از فعاليت هاي آتي آن نيز استقبال مي کند.
رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به نقش جهاد دانشگاهي در زمينه آموزش عالي و آموزش مهارتهاي تخصصي و فوق تخصصي و ضمن خدمت كاركنان دولت تصریح کرد: جهاد دانشگاهي با توجه به اهدافي كه از گذشته تا به امروز دنبال مي كند وظيفه آموزش تخصصي را از جمله وظايف اصلي خود ميداند و در این زمینه نیز به بهترین نحو عمل کرده است.
وی با بیان اینکه به طور كلي جهاد دانشگاهي، يك سنگر انقلابي است كه در سال هاي انقلاب فرهنگي، اسلامي شدن دانشگاه ها را زير بناي اصلي تمام فعاليت هاي آموزشي، صنعتي و فرهنگي خود قرار داد، گفت: انتظار مردم و مسئولین نظام از این نهاد انقلابی حرکت در همین مسیر و کمک به نهاد های علمی و دانشگاهی است، همچنین جهاد دانشگاهی می تواند با حمایت از فارغ التحصیلان و تشکیل شرکت های دانش بنیان به انها یاری رسانده و زمینه های رشد و بالندگی و رشد تولید ثروت مبتنی بر دانش را فراهم سازد.
دکتر حب نقی با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در توسعه همه جانبه کشور اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به فعالیت عناصر مختلف و بی توقع و بی ادعا که در حین حال متخصص نیز هستند می توانند پل ارتباطی فیمابین توسعه سریع تکنولوژیکی و جامعه و صنعت بوده و فناوری های مدرن را به شکل علمی و بومی در داخل کشور عملیاتی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار