رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ماکو از افزایش 16 درصدی اقامت در اماکن اقامتی تحت پوشش میراث فرهنگی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۶۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ 07 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، علی خورابلودر جمع خبرنگاران  با اشاره به اینکه میهمانان داخلی اغلب از آذربایجان شرقی و میهمانان خارجی از کشور ترکیه هستند، اظهارکرد: بیشترین حضور میهمانان در اماکن تفریحی و گردشگری مربوط به کمپ و سد ارس پلدشت و سد بارون، بازارچه های منطقه آزاد، منشورهای بازالتی گردنه قیرمیزیلیق آواجیق، تفرجگاه و آبشار سودره سی رند و ایستی سوی شوط است.

رئیس اداره میراث فرهنگی ماکو با اعلام اینکه بیشترین بازدید داخلی از بناهای تاریخی از باغچه جوق و قلعه قابان و بیشترین بازدید خارجی ابنیه تاریخی کلیسای زور زور صورت گرفته است گفت: این تورها بصورت تور شرکت های مسافرتی مجاز برگزار می شود.

خورابلو با اشاره به اینکه بیشترین ترکیب گروهی با عنوان تور دفاتر مجاز از کلیسای زور زور و چشم ثریا بازدید دارند تشریح کرد: اداره میراث فرهنگی شهرستان با برقراری ارتباط با دفاتر خدمات مسافرتی در برخی شهرهای کشور ضمن جلب نظر آنها تا کنون تورهای بیش از ۵ شرکت را به منطقه دعوت کرده است.

وی همچنین از بازدید تورهای علمی و آشناسازی دانشجویان رشته های مرتبط دانشگاه های کشور خبر داد و گفت: با هماهنگی اداره میراث این تورها از مجموعه های تاریخی و عملیات مرمتی کارگاهها دیدن کرده اند.

وی بیان  کرد: برگزاری جشنواره ها و مراسمات سنتی با همکاری سمن ها در جذب گردشگر و رونق گردشگری داخلی سهم بسزایی دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار