خدایاری مدیرکل ارشاد اسلامی گفت : خبرنگاران باید در حل مشکلات مردم کمک و همیار دولت مردان باشند.
کد خبر: ۷۷۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ 08 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی حجت الاسلام دکتر خدایاری مدیرکل ارشاد اسلامی آذر بایجان غربی در جلسه بزرگداشت روز خبرنگار که در فرمانداری سلماس با حضور فرماندار ، رئیس شورای اسلامی و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد گفت : خبر و رسانه در همه عرصه های اجتماعی ، اقصادی و سیاسی حضور پر رنگ دارد و خبرنگاران باید در حل مشکلات جامعه کمک و همیار دولت مردان باشند .

خدایاری در مورد خبر به چند آیه شریفه که در قرآن آمده ، اشاره کرد و گفت : در قرآن در دوجا به کلمه نبا اشاره شده که خبر بزرگ که همان خبر قیامت ، بهشت و جهنم است .

وی افزود : دایره خبر آنقدر گسترده است که در اول آفرینش خلقت تا روز قیامت شامل می شودواین مسئله عظمت خبر را نشان می دهد.که خبر نباید به کوچکترین چیز ها مشغول شود . دایره زمانی خبرخیلی گسترده است که تمام مخلوقات وکائنات همه را فرا بگیرد.
خدایاری گفت : رسانه یک سرمایه اجتماعی است و باید از آن برای رسیدن به مقاصد و آرمان های برنامه ششم توسعه استفاده کرد .

وی درادامه اظهار داشت : آن حرفهایی که خبرنگاران می نویسند باید اول به نفع کشور بعد به نفع استان و شهرستان خود باشد . واخبار درست را در اختیار مردم بگذارند و از خود چیزی نگویند .

ودر این زمینه به آیه ای از قرآن اشاره کرد وگفت : ای رسول ما آنچه از ناحیه خداوندی برای شما آمده همان را ابلاغ کن ( ابلاغ ولایت امیر مومنان علی ع ) واز خودتان چیزی نگویید آنچه از طرف خداوند آمده صحیح است و دایره اش برای کل انسانها شامل می شود .

مدیرکل ارشاد اسلامی اظهار داشت : کار رسانه باید حل مشکلات جامعه و مردم باشد

وی درادامه به مشکلات به وجود آمده در زمینه اقتصادکشور در سال ۹۸اشاره کرد وگفت : بایدرسانه ها ناظر بر حل مشکلات عمومی جامعه باشندو درتمام زمینه ها ، بخصوص در زمینه اقتصادی ، نظریه ها و ایده های خودرا برای بهتر حل شدن مشکلات ارائه بدهند.

خدایاری گفت : بشر همیشه به طرف بهتر شدن حرکت می کند چون انسان درسه مرحله ربانی عقلانی و علمی و تجربی پیشرفت می کند.

وی اضافه نمود : برای جامعه شناسی چهارمرحله تاریخی یاد شده است، دوره شکار برای بقا ،دوره کشاورزی ،دوره صنعتی ،دوره چهارم عصر ارتباطات می باشد که بشر در عصر ارتباطات درحال تکامل است وبه این سمت می رود.ودراین صورت باید اخبار صحیح را انعکاس کنند.

خدایاری در همین زمینه ادامه داد : با انتشار اخبار صحیح یک خبرنگار، مردم همیشه مشتاق می شوند که خبر های آن خبرنگار را به لحاظ صحیح بودن دنبال کنند و به کانالهای دیگر خبری مراجعه نمی کنند.

مدیر کل ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود خطاب به خبرنگاران گفت : خبرنگارانی که در خانه مطبوعات عضو هستند می توانند از تمام مزایای خبرنگاری استفاده کنند .

لازم به ذکر است : در پایان مراسم مدیرکل ارشاد اسلامی با اهدای هدایا از خبرنگاران تقدیر بعمل آورد .

ودرادامه برنامه خبرنگاران با حضور بخشدارمرکزی ورئیس میراث فرهنگی سلماس ،از کارگاه های مجسمه سازی روستای مافی کندی بازدید کردند و اهالی روستا مشکلات کاری خود را به مسئولین ارائه دادند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار