سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در فصل گرما توصیه‌ها و هشدارهایی را در خصوص ایمنی کولرهای آبی ارائه کرد.
کد خبر: ۷۷۱۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ 14 August 2019

تابناک فارس به قنل از برنا: علیرضا عدلو اظهارداشت: هرساله همزمان با افزایش دمای هوا گزارش‌هایی درباره برق گرفتگی حین راه‌اندازی غیر تخصصی کولرها به سازمان آتش‌نشانی اعلام می‌شود گفت: شهروندان باید به این نکته توجه کنند که راه‌اندازی کولرها نیازمند تجربه و تخصص است، این در حالی است که بسیاری از شهروندانی که تخصص و تجربه‌ای در زمینه راه‌اندازی کولر و کار با برق را ندارند اقدام به راه‌اندازی کولرها می‌کنند و همین بی‌توجهی موجب بروز حوادثی از جمله برق گرفتگی می‌شود.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ادامه داد: شاید راه‌اندازی مجدد کولرها کار ساده‌ای به نظر برسد اما در واقع با جان افراد در ارتباط است و نباید از کنار آن ساده گذشت.
عدلو با بیان اینکه احتمال برق گرفتگی حین تعمیرات کولرهای آبی، به علت وجود رطوبت در کولرها بسیار بالا است، گفت: حین تعمیر کولرها نکاتی از جمله قطع برق باید رعایت شود، اما در بسیاری از موارد دیده شده که افراد به علت بی تجربگی قطع کردن برق را فراموش می‌کنند و دچار برق گرفتگی می‌شوند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه برق گرفتگی ناشی از راه‌اندازی کولر را باید جدی گرفت، گفت: راه‌اندازی غیر حرفه‌ای کولرها می‌تواند موجب بروزخسارات جانی و مالی شود.
وی با بیان اینکه لازم است برای راه‌اندازی و تعمیر کولرها از افراد متخصص بهره گرفته شود، گفت: همچنین باید توجه داشت که نشت آب از کولرها نیز رخ ندهد و حتماً عایق کاری کف کولر انجام شود. همچنین اگر محل نصب کولر در ارتفاع، لبه پنجره یا بالکن قراردارند باید توجه داشت تا از راه‌های ایمن به نصب و سرویس کولر آبی اقدام کرد.
عدلو در مورد سرویس و تعمیرات کولرهای گازی نیز اظهارکرد: در این خصوص لازم است حتماً افراد متخصص از مراکز مجاز اقدام به سرویس دستگاه کنند و به هیچ عنوان از افراد غیرمتخصص در این زمینه نباید استفاده کرد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز همچنین در مورد برق کاری و راه اندازی کولرها اعم از آبی و گازی نیز گفت: برق کاری و سیم کشی جزو کارهایی است که تکنیسین‌های مربوطه باید انجام دهند و بنابراین توصیه می‌شود حتماً هنگام نصب، تمامی این امور از سوی عوامل نمایندگی یا فروشگاه انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار