مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: جهاد دانشگاهی استان در تحقق اقتصاد دانش بنیان و توسعه علم و فناوری گام های موثری برداشته است.
کد خبر: ۷۷۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸ 14 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رضا نقی زاده ضمن تبریک سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی افزود: با عنایت به تلاش جهاد دانشگاهی استان در راه اندازی پارک علم وفناوری و فراهم نمودن زمینه برای تعدادی از فعالیتهای اقتصادی در بخش صنعت و کشاورزی و همچنین راه اندازی کلینیک ویژه افراد دیابتی گام های موثری در تحقق اقتصاد دانش بنیان برداشته است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی صرفا به عنوان یک نهاد آموزشی مطرح شده و نیاز است که کاربردی شده و در عرصه تولید حرکت کند تصریح کرد: جهاد دانشگاهی براساس رسالت تعریف شده خود و با تاکید برظرفیت و توانایی های دانشگاهیان توانسته است به عنوان یک واحد و بنگاه اقتصادی عمل نموده و از طریق ثروت آفرینی با به عمل رساندن ایده ها بصورت مستقل و بدون اتکا به منابع و بودجه های دولتی عمل نماید که می توان اثرات آن را در مرکز رشد جهاد دانشگاهی مشاهده کرد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور نباید صرفا مزیت های استانی برای اقدامات پژوهشی ،آموزشی و ابتکارات مورد توجه قرار گیرد و باید تحقیقات و نوآوری ها در سطح ملی،منطقه ای و حتی جهانی انجام شود و این رسالت را جهاد دانشگاهی به نحو احسن انجام داده و ابتکاراتی که بخصوص در سال داشته است نشان گر این امراست.
نقی زاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مدیران و پژوهشگران جهاد دانشگاهی وحمایت ایشان از این مجموعه اظهار کرد: حمایت های انجام شده از مجموعه جهاد دانشگاهی براساس اقدامات این مجموعه است و این امر موجبات دلگرمی ،امید به آینده روشن را برای مسئولان این نهاد فراهم و موجبات دوام و تلاش بیشتر رافراهم می کند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه جهاد دانشگاهی می تواند با پرورش جوانان با استعداد در رشته های مختلف زیرساختی کشور نقش بسزایی را ایفا کند یادآورشد: گام دوم انقلاب براساس توسعه علم و دانش و به خصوص اقتصاد مقاومتی تدوین شده و توسعه هرچه بیشتر امور پژوهشی و فناوری در این مجموعه و تبدیل آن به ثروت می تواند نقش اساسی در این خصوص ایفا نماید.
نقی زاده گفت: متاسفانه عملکرد موفق جهاد دانشگاهی بصورت کامل برای عموم مردم تبیین نشده و عموما با فعالیت های انجام یافته آشنایی ندارند بنابراین لازم است در این خصوص تلاش بیشتر انجام شود وهمچنین مسئولین این انتظار را دارند که با توجه به شالوده و اساس جهاد دانشگاهی هر روز شاهد اختراعات و ابتکارات نوین این مجموعه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار