استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری وسیع در این استان گفت: امسال تاکنون بالغ بر سه میلیون نفر گردشگری از استان بازدید کرده‌اند.
کد خبر: ۷۷۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲ 17 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمد مهدی شهریاری امشب در آیین افتتاحیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گردشگری و ششمین نمایشگاه سراسری گردشگری آذربایجان‌غربی که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه واقع در پارک جنگلی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: صنعت گردشگری به عنوان اصلی‌ترین منابع درآمدی کشورها محسوب می‌‌شود.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۷ میلادی بالای سه هزار میلیارد دلار درآمد گردشگری کل کشورها بوده است، افزود: متاسفانه ایران از درآمد گردشگری سهم بسیار ناچیزی با حدود سه هزار میلیارد تومان در آن سال داشته است.

استاندار آذربایجان‌غربی‌ با اشاره به وجود ظرفیت‌های گسترده کشور در گردشگری اضافه کرد: متاسفانه عدم تبلیغات مناسب و وجود زیرساخت‌های لازم در جذب گردشگری ضعیف عمل شده است.

وی تصریح کرد: جای کار بسیاری برای جذب گردشگر و درآمدزایی و اشتغال‌زایی در صنعت گردشگری کشور وجود دارد.

شهریاری همچنین با بیان اینکه طرح‌های زیرساختی گردشگری بسیار مناسبی در استان در حال اجرا است، گفت: با سرعت در کارگروه امور زیربنایی استان پیگیر این طرح‌ها خواهیم بود.

وی دریاچه ارومیه را یکی از نقاط قوت صنعت گردشگری منطقه دانست و اذعان کرد: امسال با بهترشدن وضعیت دریاچه ارومیه سیل گردشگر مخصوصا در حوزه سلامت به این منطقه را شاهد بودیم اما با نواقص زیرساخت‌ها نتوانستیم از این نقطه قوت برای درآمدزایی و اشتغال مناسب استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: باید زیرساخت‌های مناسبی برای بهره‌برداری از ظرفیت دریاچه ارومیه در تابستان سال آینده آماده کنیم.

وی همچنین از بازدید سه میلیون گردشگر از آذربایجان‌غربی در سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: این امر نشان می‌دهد اگر به صنعت گردشگری توجه کافی داشته باشیم زمینه درآمدی و اشتغال‌زایی بسیار گسترده‌ای در استان وجود خواهد داشت.

به گزارش فارس، در آیین افتتاح دومین نمایشگاه و جشنواره ملی گردشگری در ارومیه از مستند گردشگری روستایی آذربایجان‌غربی و اطلس گردشگری شهرستان نقده رونمایی شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار