رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: از روز یکشنبه تا آخر هفته به تدریج دمای استان دو تا سه درجه کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۷۷۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰ 24 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی مهدی صابری  افزود: در ظول هفته جاری امواج ناپایداری مناطق شمالی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد که همراه با رشد ابرها در بعد از ظهرهاست.

وی با بیان اینکه تا آخر هفته بارش رگبار باران و وزش باد پدیده حاکم در اغلب نقاط شمالی استان است، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان شاهین‌دژ شاهد وزش باد با سرعت حدود ۵۰ کیلومتر برساعت بود.

وی درباره دمای هوای شهرهای آذربایجان‌غربی نیز بیان کرد: دمای ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۱ و ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود و شهرستان ارومیه و سلماس خنک‌ترین شهرهای استان گزارش شده‌است.

وی با بیان اینکه شوط و پلدشت گرم‌ترین شهرهای استان در ۲۴ ساعت گذشته بودند، گفت: دمای این ۲ شهرستان به ۴۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید که در هفته جاری به تدریج کاهش می‌یابد.

آذربایجان‌غربی در هفته آخر مردادماه شاهد افزایش دما بود که این افزایش دما موقت بوده و با ورود امواج ناپایدار از استان خارج می‌شود.

این استان از استان‌های سردسیر کشور است که تابستانها هوای تقریبا معتدلی دارد، خنک‌ترین شهر استان در طول تابستان شهرستان ییلاقی و مرتفع چالدران است که اغلب دمای آن در تابستان به بالاتر از ۳۰ درجه سانتیگراد نمی‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار