مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرد: افزایش دمای هوا طی پنج ماه نخست امسال میزان آلاینده ازن هوای پایتخت را افزایش داده بود که با خنک شدن هوا این مشکل نیز برطرف شده است.
کد خبر: ۷۷۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 31 August 2019

به گزارش تابناک تهران، کیومرث کلانتری روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرستان قرچک در جمع خبرنگاران با تشریح وضعیت آلودگی هوای پایتخت گفت: از ابتدای امسال شهر تهران ۲۵ روز هوای پاک داشته که در مقایسه با مدت مشابه پارسال سه برابر شده است.

به گفته وی، تعداد روزهای دارای هوای پاک در پنج ماه نخست سال گذشته تنها هشت روز بود.

کلانتری اظهارداشت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با تجهیز ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا وضعیت آلودگی را به صورت لحظه‌ای بررسی کرد که این امر باعث شد سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶ شمار روزهای دارای هوای پاک پایتخت ۲ برابر شود.

وی همچنین گفت:‌ با افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرستان قرچک تعداد این ایستگاه‌ها در استان تهران به ۳۰ دستگاه رسید که با ۲۰ ایستگاه شهرداری تهران در مجموع ۵۰ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان مستقر است.

کلانتری افزود: برای راه اندازی این ایستگاه که چهار پارامتر آلودگی محیطی «مونواکسید کربن، دی اکسید کربن، ازن و ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون» را اندازه‌گیری می‌کند ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیرکل محیط زیست استان تهران افزود: شهرستان های جنوب شرق استان تهران از آلودگی هوای پایتخت تأثیر می‌پذیرند از این رو تلاش شد عوارض آلایندگی هوا که حق مردم است در قالب جدول شاخص‌بندی به این شهرستان ها اختصاص یابد و توقع می‌رود این اعتبارات صرف هزینه های زیست محیطی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار