مدیر کل انتقال خون فارس گفت: همزمان با ماه محرم این سازمان در ماه محرم پذیرای اهدا کنندگان پلاسما است.
کد خبر: ۷۷۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 03 September 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: ترابی مدیرکل انتقال خون استان فارس در نشست خبری بیان کرد: پایگاه انتقال خون استان در ایام محرم و روز‌های تاسوعا و عاشورا از ساعت ۸ صبح تا ۲ بعداز ظهر پذیرای داوطلبان اهدای پلاسما است.

او تصریح کرد: با توجه به ایام محرم و تجمع مردم در هیات‌های عزاداری سازمان انتقال خون مانند سال‌های گذشته تمهیداتی را برای دواطلبان اهدا خون در نظر گرفته است.

ترابی افزود: پایگاه‌های سیار انتقال خون استان فارس در ماه محرم در حرم مطهر شاهچراغ (ع) از ساعت ۸ شب روز پنج شنبه مصادف با ۵ محرم و در حرم سید علاالدین حسین (ع) از ساعت ۹ شب تا یک بامداد آماده خونگیری از دواطلبان اهدای خون هستند.

او اضافه کرد: واحد‌های سیار خون تا سه شنبه ۱۹ شهریور ماه در حرم‌های شاهچراغ (ع) و سید علاء الدین حسین (ع) مستقر هستند.

مدیر کل انتقال خون استان فارس اظهار کرد: دیگر پایگاه‌های انتقال خون در استان مانند پابگاه انتقال خون نمازی واقع در فلکه نمازی جنب درمانگاه امام رضا (ع)، از ساعت ۸ صبح تا ۳۰ و ۷ دقیقه شب، بوستان، ولی عصر در پارک، ولی عصر میدان، ولی عصر از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ و نیم ظهر در جنوب شرق شیراز و پایگاه مرکزی انتقال خون در آسیاب قوامی خیابان قصر الدشت بالاتر از عفیف آباد از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب پذیرای شهروندان است که در روز‌های ۱۷ و ۱۸ شهریور ماه ساعت کار این پایگاه تا ساعت ۲۲ شب برای اهدا کنندگان خون تمدید شده است.

ترابی تصریح کرد: در حال حاضر با کاهش شدید ذخایر خونی روبرو هستیم و سازمان انتقال استان از همه گرو‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی A و o چه مثبت و چه منفی برای اهداء خون به نیازمندان دعوت می‌کند.

او گفت: ۷ پایگاه ثابت انتقال خون در شهرستان‌های استان فارس شامل فسا، جهرم، داراب، لارستان، آباده، مرودشت و کازرون از ساعت ۸ صبح تا یک بعد از ظهر آماده خونگیری از دواطلبان اهدای خون هستند.

مدیر کل انتقال خون استان فارس بیان کرد: استان فارس روزانه به ۳ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی نیازمند و ذخیره سازی و نگهداری خون حداکثر تا یک ماه امکان پذیر است.

ترابی با بیان این که به طور متوسط ۱۷۰ هزار نفر اهداء کننده خون در فارس وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد بیش از ۶۰ درصد دارای کارت مستمر اهداء خون هستند.

او اضافه کرد: مشارکت بانوان در امر خون دهی در کشور زیر ۵ درصد بوده، و در فارس نیز به میزان ۵ درصد است که سهم بانوان در خون دهی ۵۰ درصد است.

 

برچسب ها: اهدا خون ، ماه محرم ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار