همایش شیرخوارگان حسینی دقایقی پیش باحضور پرشور مادران و شیرخوارگان حسینی در بیش از ۵ هزار نقطع ایران و بیش از ۴۰ کشور جهان برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ 06 September 2019

 آیین شیرخوارگان حسینی با حضور پرشور مادران و شیر‌خوارگان عاشورایی از ساعاتی پیش در سراسر کشور آغاز شد. این مراسم در بیش از ۵ هزار نقطه از ۳۲ استان کشور برگزار می‌شود، به جز ایران اسلامی همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۴۰ کشور جهان هم برگزار می‌شود.

این مراسم در نخستین جمعه در دهه اول محرم هر سال برگزار می‌شود و به منظور گرامیداشت مقام طفل شیرخواره امام حسین(ع) و شهادت مظلومانه‌اش، باحضور کودکان شیر‌خوار و مادرانشان برگزار و عاشقان ابا‌عبدالله با قرائت نذر‌نامه‌ای فرزندشان را نذر قیام صاحب‌الزمان(عج) می‌کنند.

ذکر مصیبت ابا‌عبدالله و یاران باوفایش، حضرت علی‌اصغر(ع) و مادر گرامی‌اش حضرت رباب(س) به همراه سخنرانی و گهواره‌گردانی از جمله برنامه‌های این مراسم نورانی است و مادران با پوشاندن لباس سبز و سربند یا‌علی‌اصغر(ع) در سوگ طفل ۶‌ماه امام حسین(ع) مرثیه‌سرایی می‌کنند.

 

 

امسال حرم نورانی امام رضا (ع) میزبان مادران و شیرخوارگان زائر و مجاور آستان نورانی امام رئوف بود و صحن بزرگ جامع رضوی مملو از مادران عاشقی است که طفل شیرخوار خود را نذر شیرخواره سید‌الشهدا (ع) می‌کنند. همچنین حرم نورانی حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت(ع) با اجرای برنامه‌های مختلف ازجمله مداحی نادر جوادی و سید‌علی حسینی نژاد از ارادتمندان شیرخواره امام حسین (ع) میزبانی می‌کند.

آستان مقدس حضرت احمد‌بن موسی‌الکاظم (ع) (شاهچراغ) در شیراز و حرم امامزاده محمد هلال بن علی(ع) در آران و بیدگل هم با اجرای برنامه‌های مختلف پذیرای رهروان راه باب الحوائج حضرت علی اصغر (ع) هستند.

 

 

در تهران این مراسم در ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری آزادی، مصلای بزرگ امام خمینی(ره)، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مهدیه تهران در حال برگزاری و استقبال از همه این اماکن چشمگیر است.

اجرای برنامه توسط گروه‌های مدیحه‌سرایی و جمع‌خوانی قرآن محمد رسول‌الله (ص) و الغدیر در ورزشگاه آزادی، مرثیه‌سرایی نریمان پناهی و علی انسانی از دیگر برنامه‌های ورزشگاه آزادی تهران است. همچنین ۲۵ هزار لباس ویژه شیرخوارگان هم در این مراسم توزیع می‌شود.

اجرای گروه نوجوانان نسیم قدر مصلای بزرگ امام خمینی (ره) و اجرای گروه انصار‌الحجة در آران و بیدگل و در آستان مقدس امامزاده محمد هلال بن علی(ع) از جمله برنامه‌های اجرا شده در این مراسم نورانی است. همچنین میلاد عرفانپور شاعر آیین کشورمان در مصلای تهران به شعر‌خوانی در سوگ دردانه اباعبدالله الحسین (ع) پرداخت. حضور دختر شهید باغانی از دیگر برنامه‌های مصلی بود که وی دقایقی را با حاضران سخن گفت.

 

 

این مراسم امسال در بیش از ۵ هزار نقطه شامل بقاع متبرک امامزادگان، مصلا‌های نماز جمعه و مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و مراکز منتخب در استان‌های مختلف آغاز شده که مراسم‌های ویژه‌ای در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع)، میدان امام(ره) اصفهان و مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

این همایش ۱۷ سال پیش در تهران و تنها در یک نقطه کار خود را آغاز کرد و در سال دوم به هشت جلسه و سال سوم به ۵۶ جلسه رسید و امروز باهمت عاشقان ابا‌عبدالله الحسی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار