آیین سوگواری «احلی من‌العسل» با حضور بیش از یکهزار نفر از دانش آموزان در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸ 07 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی روز شنبه در این آیین سوگواری با تاکید بر اینکه انتقال اهداف قیام عاشورا با تقویت آموزه‌های دینی در بین کودکان و نوجوانان تسریع می‌شود، گفت: پیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر و زنده نگهداشتن دین اسلام بود و انتقال این پیام به نسل آینده یک ضرورت است.

ابراهیم محمدی با اشاره به اهداف مراسم «احلی من العسل» نیز گفت: با استناد به یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین مبنی بر ایجاد سازوکارهای ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ ولایتمداری، تولی و تبری، امر به معروف و نهی از منکر و پرورش روحیه جهادی، تلاش شده تا با الگودهی در قالب سوگواره «احلی من‌العسل» به دانش‌آموزان، مسیر تربیتی شایسته‌ای پیش روی آنان ترسیم شود.

محمدی با بیان اینکه سوگواره «احلی من‌العسل» تجلی‌ درس ادب و ایثار است، اضافه کرد: به تاسی از یاران امام حسین (ع)، جوانان این سرزمین اجازه نخواهند داد دشمنان اسلام بر حریم ولایت تعرض کنند.

دانش‌آموزان ارومیه‌ای طبق روال هر سال در ایام ماه محرم به یاد حضرت قاسم (س) نوجوان شجاع دشت کربلا در این آیین حضور می‌یابند و عشق و ارادت خود را به شهدای کربلا و نوجوان شهید این عرصه ابراز می‌کنند.

 

نامگذاری این سوگواره با عبارت «احلی من‌العسل» در واقع پاسخی است که حضرت قاسم بن‌الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) در جواب این سوال که «مرگ در نزد تو چگونه است» و این نوجوان ۱۳ ساله با عبارت «مرگ در نزد من شیرین‌تر از عسل (احلی من‌العسل) است» نامگذاری شد. 
آذربایجان‌غربی دارای ۲۴ منطقه آموزش و پرورش با ۵۶۲ هزار دانش آموز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار