توضیحات مدیر بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه در خصوص یک پست حاشیه‌دار؛
مدیر داخلی بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه گفت: فرمی که در فضای مجازی با عنوان قومیت بازی منتشر شده، مطابق با استاندارد وزارت بهداشت بوده و در خصوص جمع آوری اطلاعات دموگرافیک و جمعیتی برخی بیماری ها است.
کد خبر: ۷۷۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸ 07 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی جواد جعفری  با اشاره به انتشار فرم پذیرش بیمار در بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه در فضای مجازی که از آن با عنوان «قومیت بازی خطرناک» در ارومیه یاد شده، اظهار داشت: این فرم در خصوص اطلاعات جمعیتی و دموگرافیک برخی بیماری هاست.

وی، افزود: برخی بیماری ها وجود دارد در نژادهای خاص بیشتر دیده می شود و این فرم اطلاعات دموگرافیک است که حتی بسیاری از افراد آن را ناقص پُر می کنند، متخصصان پاتولوژی نیز تاکید دارند که این اطلاعات به بررسی دقیق بیماری ها در یک گروه جمعیتی خاص کمک می کند.

مدیر داخلی بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه، در ادامه سخنان خود تاکید کرد: با توجه به اینکه بیمارستان امام(ره) ارومیه یکی از بیمارستان های آموزشی و درمانی است، بنابراین تکمیل این فرم در جمع آوری اطلاعات بیماری ها به پزشکان کمک می کند، به عنوان مثال سرطان مری در شمال ایران بیشتر دیده می شود و این آمار و اطلاعات از این فرم ها به دست آمده و فرمی که در فضای مجازی منتشر شده استاندارد وزارت بهداشت است.

جعفری، افزود: این فرم عموما پس از اعمال جراحی بیماران به بخش پاتولوژی ارسال می شود تا نمونه های به عمل آمده از بیمار را مورد بررسی قرار دهند؛ این گزینه از قبل در فرم وجود داشته و فرم جدیدی نیست، چرا که برای تک تک بیماری ها باید جامعه آماری وجود داشته باشد که نشان دهد سن بیمار و جنسیت و نژاد او چیست.

وی، خاطرنشان کرد: این گزینه در فرم پذیرش تمام مراکز درمانی کشور وجود داشته و دارای استاندارد وزارت بهداشت و درمان است./اروم نیوز

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار