مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۵٢۴ هزار نفر از جمعیت آذربایجان‌غربی در بافت‌های ناکارآمد ساکن هستند، گفت: در واقع ٢٧ درصد جمعیت شهری استان در بافت‌های ناکارآمد به مساحت 6 هزار و ۵٨٨ هکتار سکونت دارند.
کد خبر: ۷۷۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸ 08 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ابراهیم مبارک‌قدم اظهار کرد: ٢۵٠ اقدام در قالب برنامه جامع بازآفرینی شهری در شهرهای مختلف آذربایجان‌غربی با هدف تولید مسکن و ارتقای کیفیت زندگی اجتماعی در محلات هدف اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵٢۴ هزار نفر از جمعیت آذربایجان‌غربی در بافت‌های ناکارآمد ساکن هستند، ادامه داد: در واقع ٢٧ درصد جمعیت شهری استان در بافت‌های ناکارآمد به مساحت 6 هزار و ۵٨٨ هکتار سکونت دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی یادآور شد: بافت ناکارآمد که ٢٣ درصد از مساحت شهرهای استان را در برگرفته، شامل سه هزار و ١۴٣ هکتار بافت فرسوده میانی و سه هزار و ۴٠٠ هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی است.

وی با اشاره به اینکه در پنج شهر ارومیه، میاندوآب، مهاباد، بوکان و خوی با پدیده حاشیه‌نشینی وجود دارد، افزود: اقدامات ارتقای کارایی، بهره‌وری و توسعه عرصه‌های عمومی در ٢۵ محله از سکونتگاه‌های غیررسمی استان اجرا می‌شود.

مبارک‌قدم با تاکید بر اینکه در ٣٧ شهر آذربایجان‌غربی بافت فرسوده شناسایی شده است، تصریح کرد: طرح‌های نوسازی بافت‌ فرسوده در ١٠ شهر استان تهیه شده و طرح 6 شهر دیگر نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه ستاد بازآفرینی شهری استان بر تکمیل برنامه مشترک دستگاه‌های اجرایی در محلات متمرکز شده است، در خصوص وضعیت اعطای تسهیلات نوسازی اذعان کرد: در فاصله زمانی سال ٩٣ تا ٩٧ سهمیه استان برای نوسازی مساکن بافت فرسوده، چهار هزار و ٢۶ واحد مسکونی بود که از این تعداد برای یک هزار و ٧٩٠ واحد پرونده درخواست تشکیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ٢۴ پروژه در قالب خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری از سوی این اداره کل اجرا می‌شود، گفت: این پروژه‌ها شامل احداث مراکز درمانی، آموزشی و خدماتی، بهسازی معابر و فضاهای شهری در محلات هدف با اعتباری بالغ بر ٢٣٠ میلیارد ریال هستند که از این تعداد هفت پروژه به پایان رسیده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار