امام جمعه ماکو گفت: ابعاد نهضت حسینی در جهان تجلی یابد.
کد خبر: ۷۸۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 20 September 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی در بخشی از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه ماکو با تاکید بر تجلی ابعاد نهضت حسينی در جهان امروز افزود: امروز گفتمان مقاومت با تکيه بر ارزشهای اسلامی و الهام گرفته از فرهنگ عاشورايی که در عرصه‌ی ميدانی با ايثارگری و از خودگذشتگی مدافعان حرم و رزمندگان اسلام در قالب سازمانهای مقاومت، نظير حزب الله لبنان، انصارالله يمن، حشد الشعبی عراق، دفاع وطنی سوريه، فاطميون، زينبيون و حيدريون افغانستان و پاکستان تجلی يافته، نمود دارد.

وی تصریح کرد: مقاومت امروز توانست با قدرت از يک طرف توطئه دشمن را خنثی و از طرف ديگر مردم جهان، و مخصوصا مسلمانانِ جهان را به فرهنگ مقاومت و عاشورا جلب کند.

خطیب نماز جمعه ماکو تصریح کرد: تحولاتِ چند دهه ‏اخير، مخصوصا بعد از پيروزی انقلاب اسلامي سبب شده است تا درس‌ها و عبرت‌هاي عاشورا، کارآمدی خود را بيش از گذشته نشان دهد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی درس ايثار و فداکاری، دينداری، اخلاص، موقع شناسی، درس بصيرت، شجاعت، صبر و استقامت در مقابل سختیها، درس آزادی و حريّت و درس آمادگی براي پشتيبانی از حقّ و برپايی عدل، از جمله مواردي است که در اين کارآمدی متبلور شده است.

امام جمعه ماکو با تاکید براینکه خدارا شاکریم امنیت و آرامش برای تبلیغ دین الهی و فلسفه تبیین قیام حسینی در کشورمان تامین است و شعائر الهی با این اقدام زنده نگهداشته شد عنوان کرد: دهه اول ماه محرم  و عزاداری مسجد محوری و تجمع های حسینی در شهرستان مورد استقبال بینظیر مردم شهرستان قرار گرفت و پرشور بر پا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار