معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تخصیص 155میلیارد ریال اعتبار جهت جبران خسارات ناشی از وقوع سیل سال جاری در استان خبرداد.
کد خبر: ۷۸۱۸۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ 21 September 2019

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی غلامعلی مرادی امروز در جلسه کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده سال جاری در استان که با حضور آرامون  سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد ، با اعلام این خبر اظهار کرد: با پیگیری های سازمان جهاد کشاورزی و مسولین استانی ۱۵۵ میلیارد ریال اعتبار جهت جبران خسارات سیل سال جاری استان به خسارت دیدگان پرداخت می شود که از این میزان ۸۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت کمک بلاعوض و ۷۵ میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی ارزان قیمت به خسارت دیدگان پرداخت می شود.

مرادی افزود: براساس هماهنگی های انجام شده با سازمان فضایی کشور تایید مناطق  و میزان خسارت  توسط این سازمان براورد و پس از تایید سازمان متبوعه پرداخت می شود.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین خسارات وارده  ازشهرستان میاندواب گزارش شده که جبران خسارات  وارده در دستور کار قرار دارد.

پیمان آرامون سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت : پیشگیری و پایش نقاط مستعد به خسارات از اهمیت زیادی برخوردار است و جلوگیری و برخورد جدی با  تخریب کنندگان اراضی کشاورزی ، منابع طبیعی و جنگلها و تغییر کاربری غیر مجاز جهت کاهش خسارات احتمالی ضروری است .

وی افزود: کاهش بروکرواسی اداری و تسریع در پرداخت تسهیلات و اعتبارات بلا عوض دولتی در اسرع وقت توسط بانک های عامل لازم و ضروری است.

کامیار داهیم مدیرکل دامپزشکی استان نیز در این جلسه گفت : بعد از خسارات سیل فروردین ماه بیش از یک میلیون دز واکسن دامی و ۱۵۰۰ لیتر سموم ضدعفونی بصورت یارانه ای و رایگان دربین سیل زده گان توزیع شده است.

وی بیان کرد: در راستای کاهش خسارات احتمالی وقایع طبیعی طرح پیشگیری، رصد و پایش مناطق مستعد در مناطق مختلف استان در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار