مدیرکل آموزش و‌ پرورش آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش استان با کمبود نیروی انسانی مواجه است این کمبودها تا حد بسیاری تا مهر ماه حل شده و هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود.
کد خبر: ۷۸۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴ 21 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ابراهیم محمدی امروز در جمع خبرنگاران با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و با اشاره به اینکه شعار آموزش و پرورش امسال« مهر و مهربانی» است اظهار کرد: سیاست کلی آموزش و پرورش استان، آموزش و پرورش منسجم و ‌برنامه‌محور بوده و برنامه‌های امسال نیز براساس سند تحول بنیادین تعریف شده است.

وی با اشاره به نقاط ضعف آموزش و ‌پرورش آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در این رابطه باید به فضا و تجهیزات آموزشی توجه کرد و از سوی دیگر، با توجه به اینکه آموزش و پرورش استان با کمبود نیروی انسانی مواجه است این کمبودها تا حد بسیاری تا مهر ماه حل شده و هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود.

وی تصریح کرد: ساماندهی نیروی انسانی امسال، از اول دی ماه سال گذشته یعنی ۹ ماه پیش از آغاز بازگشایی مدارس در مهر ۹۸ انجام شده بود و ساماندهی نیروی انسانی سال ۹۹ نیز از آذر امسال آغاز می‌شود.

97 درصد دانش‌آموزان کتب درسی خود را دریافت کردند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به موضوع دریافت کتب درسی افزود: هم‌اکنون ۹۷ درصد دانش‌آموزان سطح استان، کتاب‌های مورد نیاز خود را دریافت کرده‌اند

وی در ادامه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در حوزه ثبت‌نام با دو چالش رو به رو است بیان‌کرد: یکی از این مشکلات، کمبود فضای آموزشی است که اولیای دانش‌آموزان خارج از کروکی اقدام به ثبت‌نام فرزندان خود کرده و چالش دیگر نیز دریافت وجوه خارج از قانون بوده است.

محمدی اظهار کرد: در تابستان امسال ۶۵ تیم نظارتی به تخلفات مدارس در بحث گرفتن شهریه غیرقانونی نظارت کرده در حالی که اخذ شهریه در قالب کمک به مدرسه ممنوع بوده مگر اینکه از طریق ساز و کار‌ قانونی به شکل اختیاری از طریق انجمن اولیاء و مربیان دریافت شود.

598 هزار نفر دانش‌آموز در مهر ماه به مدرسه می‌روند

وی با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود که ۵۹۸ هزار دانش‌آموز در اول مهر به مدرسه بروند ‌تصریح کرد: امسال پنج هزار نفر دانش‌آموز به تعداد محصلان استان اضافه شده که یک هزار و ۵۰۰ نفر از آنها کلاس اولی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به ورود گوشی تلفن همراه به مدارس بیان کرد: ورود گوشی تلفن همراه به مدارس ممنوع بوده و هیچ دانش‌آموزی حق بردن گوشی به مدرسه را ندارند.

وی در ادامه با اشاره به سوال خبرنگار فارس در مورد سخنان دو ماه پیش معاون رئیس‌ جمهور در امور زنان و خانواده که عنوان کرده بود «دانش‌آموزان دختر در مدارس بدون حجاب باشند چون در آنجا نامحرمی وجود ندارد گفت: رعایت حجاب در مدارس براساس بخش‌نامه و آیین نامه وزارت آموزش و پرورش الزامی است.

3293 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به چرخه آموزشی بازگشتند

محمدی در ادامه نیز با اشاره به تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل 6 تا 16 ساله در مدارس در سال تحصیلی 97-98 اظهار کرد: این تعداد 6 هزار و 874 نفر شامل سه هزار و 120 نفر پسر و سه هزار و 750 نفر دختر بوده و تاکنون سه هزار و 293 نفر از آنها شناسایی و به چرخه آموزشی بازگشتند.

وی در پایان با اشاره به تعداد دانش‌آموزان کلاس‌اولی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید، 63 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در آذربایجان‌غربی به مدرسه خواهند رفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار