امام جمعه خوی گفت : بقای زمین و حفظ امنیت بشر از ثمرات وجودی امام زمان ( عج ) می باشد .
کد خبر: ۷۸۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴ 27 September 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه های عبادی ، سیاسی نماز جمعه این هفته بعداز توصیه نماز گزاران به رعایت کردن تقوای الهی با اشاره سماجت آمریکاییان برای مذاکره با ایران اسلامی گفت : سرکوب روحیه استکبار ستیزی و مقابله با آمریکا در جهان از اهداف شوم مذاکره با ایران است .


وی ادامه داد : آمریکاییان بعد از خروجشان از برجام چندین ماه است با بهره گیری از فضای مجازی و سایر وسایل ارتباطی و همچنین سران و رهبران نوع کشورهای دنیا به ویژه مصاحبه با رسانه ها و موضع گیری های متفاوت متعدد ، موضوع مذاکره با ایران را بصورت جدی مطرح می کنند.


خطیب نماز جمعه در ادامه گفت : سوال این است که سردمداران حکومت آمریکا دنبال چه هدفی هستند؟


وی در پاسخ به این سوال ، موارد زیر را که از جمله اهداف مهم امریکا از مذاکره است مورد اشاره قرار داد : سرپوش گذاشتن بر شکستهای متعدد اخیر در غرب آسیا ، به شکست کشاندن جبهه مقاومت اسلامی در منطقه ، اعلان بی ثمر بودن مبارزه چهل ساله ایران با آمریکا ، زیر سوال بردن غرور و اقتدار ملی کشور ایران در جهان ، القاء بازگشت ایران به دامن آمریکا بعد از چهل سال مبارزه ، ایجاد شکاف و دو قطبی در جامعه و بین ملت و دولت ایران ، سرکوب روحیه استکبار ستیزی و مقابله با آمریکا در جهان ، ایجاد سرخوردگی در مسلمانانی که به انقلاب اسلامی دل بسته اند ، ایجاد انسجام بین نیروهای مخالف نظام در داخل و خارج کشور ، بازگشت مجدد و تحکیم مواضع آمریکا در غرب آسیا .

نتیجه تلخ قطع رحم از دیدگاه امیر مؤمنان

حجت الاسلام شکوری دربخشی از خطبه ها به موضوع صله ارحام اشاره کرد و گفت : یکی از اعمال ناپسندی که بعضاً از انسانهای متقی و ارزشی رخ می دهد قطع رحم است یعنی انسان با فامیلهای خود قطع رابطه بکند
امیرمؤمنان(ع) می فرماید پناه ميبرم بخدا از گناهانى كه در نابودى (گنه‌كار) شتاب كنند، چه بسا خاندانى هستند كه گرد هم می آيند و يارى هم می كنند و با اينكه از حق دورند خداوند به آنها روزى می دهد و چه بسا خاندانى كه از هم جدا شوند و از همديگر ببرند پس خدا آنها را محروم از روزى كند با اينكه پرهيزگارند .

بقای زمین و حفظ امنیت بشر از ثمرات وجودی امام زمان ( عج ) می باشد .

امام جمعه خوی در خطبه دوم با اشاره به مناسبتهای هفته ، بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس ،آغاز جنگ صفین ،ورود کاروان اهل بیت به شام ،شهادت زید بن علی به دست امویان و میلاد حضرت امام محمد باقر(ع) به روایتی را از جمله این مناسبتها برشمرد .


وی در ادامه با پرداختن به فواید وجود امام عصر ( عج ) اظهار داشت : از جمله پرسشها و یا شبهاتی که در فضای مجازی مطرح می گردد این است که امامی که در پشت پرده غیبت قرار دارد چه فایده ای برای جامعه و امت می تواند داشته باشد؟
وی در پاسخ به این پرسش گفت : در نوع روایات مربوط به عصر غیبت برای آماده سازی مردم به این قبیل مباحث پرداخته شده و به پرسشهای مربوطه نیز پاسخ داده شده که به نمونه هایی از آن موارد اشاره می شود : بقای کره زمین با امام است بطوریکه امام باقر(ع) می فرماید : زمین بدون وجود امام چه آشکار و چه نهان باقی نمی ماند .
حافظ امنیت بشر ، که امام عصر خود می فرماید : وجود من برای اهل زمین موجب امان است، همان گونه که ستارگان برای اهل آسمان ها موجب امان هستند .


عامل فرود نعمت های الهی که رسول خدا(ص) می فرماید : به وسیله آنان (امامان)آبادی ها را به عمران می رساند و به وجود آنان بندگانش را روزی می دهد .

ویژگی های انسان زیرک و هوشمند از دیدگاه مردم


امام جمعه خوی در پایان سخنان خود با محور قرار دادن موضوع کیاست و زیرکی گفت : در کتب لغت و معارف دینی واژه های کیاست ،فراست و ذُکا تقریبا مترادف و هم معنی بوده و بمعنای زیرکی ،هوشیاری و تیزبینی هستند .

 

وی در مورد انسان زیرک از دیدگاه مردم اظهار داشت : در عرف مردم انسان زیرک کسی است که در رسیدن به اهداف مذکور هوشیار ،چابک و آماده باشد و از تمامی فرصت ها برای رسیدن به آنها استفاده نماید هر چند رسیدن به اهداف ذکر شده اگر توأم با ضایع کردن حقوق دیگران و زیر پا گذاشتن حدود الهی همراه نباشد بدون مانع است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار