مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی آتش‌سوزی منازل مسکونی در ارومیه از انجام یک هزار و ۲۹۷ ماموریت در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۷۸۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۸ 30 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی صبح امروز مراسم گرامیداشت روز هفتم مهر ماه برابر با روز آتش‌نشانی با حضور محمدرضا علیزاده امامزاده، رئیس شورای شهر، محمد حضرت‌پور شهرداری، امیر سحابی معاون خدمات شهری شهرداری، ابراهیم شاد قوشچی مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری ارومیه و تعدادی دیگر از مسؤولان و آتش‌نشانان در ارومیه برگزار شد.

مدیدعامل سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری ارومیه در این مراسم با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال آتش‌سوزی منازل مسکونی ۱۲ درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: اما با این وجود برخی حوادث مانند آتش گرفتن خودروها در تصادفات، گیر کردن آسانسور و سایر حوادثی از این قبیل ۳۳ درصد افزایش یافته است.

ابراهیم شادقوشچی با اشاره به انجام یک هزار و ۲۹۷ ماموریت در ۶ ماهه نخست امسال افزود: این آمار در سال گذشته برابر با ۹۷۰ مورد بود که نشان‌دهنده افزایش آمار ماموریت‌ها است.

وی با بیان اینکه تجهیزات مورد استفاده در آتش‌نشانی ارومیه بالای ۲۰ سال عمر دارند، عنوان کرد: با این وجود باید برای تعمیر و تجهیز آنها هر چه سریع‌تر اقدام شود.

مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه اخیرا حقوق‌های پرنسل و کادر این سازمان به موقع پرداخت می‌شود، تصریح کرد: این موضوع موجب دلگرمی اعضای مجموعه شده است.

وی با اشاره به افزایش جمعیت ارومیه نسبت به چند سال گذشته خاطرنشان کرد: علاوه بر افزایش جمعیت امروزه به گونه‌ای شده است که مردم حتی برای پایین آوردن یک گربه از بالای درخت یا تیر برق به آتش‌نشانی زنگ می‌زنند که این موضوع باعث افزایش ماموریت‌های این سازمان شده است.

شادقوشچی با بیان اینکه ارتباط با مراکز علمی یکی از اهداف مهم سازمان آتش‌نشانی است، گفت: از طریق همین ارتباط‌ها آتش‌نشانان با فناوری‌ها و دانش روز آشنایی لازم را پیدا می‌کنند.

وجود ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی در ارومیه

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه با اشاره به وجود ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر تصریح کرد: با وجود تعداد کم ایستگاه‌ها اما تاکنون ماموران آتش‌نشانی اجازه نداده‌اند تا اتفاق خاصی در ارومیه بیفتد.

امیر سحابی با بیان اینکه آتش‌نشانی دومین شغل سخت دنیا محسوب می‌شود، اضافه کرد: مجموع دستگاه‌های امدادی و آتش‌نشانی در ارومیه برابر با ۵۰ دستگاه است که به زودی چندین دستگاه نیز به این تعداد افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان آتش‌نشانی در حال حاضر رصد مداوم مراکر تجازی، مسکونی، بازار، مدارس و مطب پزشکان را در اولویت قرار داده است، گفت: برای انجام وظیفه بهتر نیروهای پسماند نیز در برخی مواقع به کمک نیروهای اتش‌نشانی می‌آیند.

اشتغال ۶۷۲ نفر در سازمان‌ها و واحدهای آتش‌نشانی آذربایجان‌غربی

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه خدمات آتش‌نشانان در زمان جنگ سخت‌تر از خدمات رزمندگان بود، اظهار کرد: چرا که برای مثال در زمان خاموش کردن پالایشگاه نفت آبادان آتش‌نشانانی بودند که زنده زنده در آتش سوخته و چندین بار مرگ را تجربه می‌کردند.

سیف‌الله مطلبی با اشاره به اینکه آتش‌نشانی در ایران به عنوان یکی از مشاغل سخت و زیان‌آور تصویب شده است، تصریح کرد: آتش‌نشانان انسان‌های فداکاری هستند که از جان خود برای کمک به دیگران استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به وجود ۶۵ ایستگاه آتش‌نشانی در سطح استان عنوان کرد: این ایستگاه‌ها در قالب ۶ سازمان و ۴۰ واحد خدمات ارائه می‌دهند که ۶۷۲ نفر در این واحدها مشغول فعالیت هستند که تنها ۲۳۰ نفر آنها فقط مربوط به سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری آذربایجان‌غربی با با اینکه تعداد نیروهای آتش‌نشانی با تعداد جمعیت استان هم‌خوانی ندارد، افزود: در آزمون استخدام آتش‌نشانی که اخیرا در استان برگزار شد ۷۰ نفر دیگر جذب خواهند شد.

وی با اشاره به صدور حکم ارتقای ۳۰۰ نفر از نیروهای آتش‌نشانی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: همه این احکام پس از امضای استاندار در اختیار نیروها قرار خواهد گرفت.

آتش‌نشانان دارای تزکیه نفس هستند

محمدرضا علیزاده امامزاده، رئیس شورای شهر ارومیه نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت شهدای آتش‌نشان گفت: هفتم مهر ماه روز فرشتگان نجات نام‌گذاری شده است چرا که آنانی که از جان خود برای خدمت به خلق می‌گذرند دارای تزکیه نفس بوده و مانند فرشتگان با مهربانی به خلق خدمت می‌کنند.

90 درصد خدمات آتش‌نشانان با روحیه ایثارگری و فداکاری‌شان انجام می‌شود

شهردار ارومیه با بیان اینکه تجهیزات در خدمات آتش‌نشانان تنها ۱۰ درصد از اقدامات آنها را تسهیل می‌کند، اظهار کرد: ۹۰ درصد مابقی بستگی به روحیه ایثارگری و فداکاری آتش‌نشانان دارد.

محمد حضرت‌پور با بیان اینکه مناطق حادثه‌خیز ارومیه شناسایی شده و مورد بررسی قرار گرفته است، ادامه داد: زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه چهار تا شش دقیقه بوده و برای کاهش این زمان نیاز به برخی تجهیزات است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار