مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی گردشگری را عاملی برای ایجاد فرصت های شغلی در جامعه معرفی کرد .
کد خبر: ۷۸۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷ 30 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی در چهارمین روز از هفته گردشگری جلیل جباری با حضور در بین دانش آموزان دبیرستان پسرانه شهید دکتر چمران ارومیه با اعلام این مطلب گفت : خوشبختانه امروزه علاقه مندان به صنعت گردشگری زیاد شده و رشته گردشگری در مدارس ما تدریس می شود.

او با اشاره به شعار سازمان جهانی گردشگری تصریح کرد : گردشگری دارای تخصص های فراوانی است که می توان با آموزش های آکادمیک و کسب مهارتهای لازم بیکاری را در جامعه کاهش داده و به میزان اشتغال بیافزاییم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان مسافران ورودی به استان اشاره کرده و افزود : استان آذربایجان غربی با توجه به موقعیت بسیار مناسب جغرافیایی و سیاسی و فرهنگی و وجود دریاچه ارومیه در شش ماهه اول سال جاری پذیرای هموطنان و گردشگران خارجی بسیاری بود و میزان اقامت در اماکن اقامتی استان نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافت.

جباری خطاب به دانش آموزان اظهار داشت : استان آذربایجان غربی دارای پتانسیل های فراوان گردشگری است و باید ما و شما بعنوان معرفی کننده و راهنمایان گردشگری عمل نموده و جاذبه های گردشگری را به هموطنان معرفی نمائیم.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی اضافه کرد : گردشگری می تواند نقش های بسیاری را من جمله اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی را در جامعه ایفا کند بطوریکه در زمینه اقتصاد موجب بهتر شدن کیفیت زندگی و کاهش فقر و توزیع عادلانه ثروت شده ، در زمینه فرهنگی موجب تقویت آداب و سنن حسنه در جامعه گشته و بالاخره در زمینه سیاسی می تواند امنیت را به جامعه هدیه داده و درک متقابلی در بین اقشار مختلف آن بوجود آورد.

جباری در بخش پایانی سخنان خود از اداره کل آموزش و پرورش استان ، مدیریت و پرسنل دبیرستان شهید دکتر چمران ارومیه قدردانی کرده و ادامه داد : از اینکه فرصتی پیش آمد تا بتوانیم صنعت گردشگری را به دانش آموزان معرفی نمائیم بایستی از همه دست اندرکاران قدردانی نمائیم.

در پایان این مراسم روابط عمومی استان با طرح چند سوال گردشگری به دانش آموزانی که پاسخ صحیح داده بودند از طریق مدیرکل و مدیریت مدرسه جوایزی اهدا کرد.

گفتنی است دبیرستان شهید دکتر چمران ارومیه با نام قدیمی فردوسی یکی از آثار تاریخی این شهرستان محسوب می گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار