مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ارزش صادراتی گیاهان دارویی و فرآورده‌های وابسته به آن به بیش از 600 میلیون دلار برسد.
کد خبر: ۷۸۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴ 30 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی مسعود تجریشی با اشاره به اینکه گیاهان دارویی یک صنعت نوظهور در بخش کشاورزی با رشد متوسط سالانه 15.5 درصد است اظهار کرد: هم‌اکنون میزان تجارت جهانی گیاهان دارویی بیش از 107 میلیارد دلار بوده است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی توسعه تجارت گیاهان دارویی تا سال 2025 نیز بیش از 450 میلیارد دلار است.

 مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به عمده صادرکنندگان گیاهان دارویی گفت: کشورهایی نظیر چین، هند، مصر، آلمان و آمریکا جزو عمده‌ترین کشورهای صادرکننده و کشورهایی همچون آلمان، آمریکا، فرانسه، کره‌جنوبی و ژاپن جزو عمده کشورهای واردکننده گیاهان دارویی هستند.

وی با بیان اینکه مجموع ارزش وزنی گیاهان دارویی که در سال گذشته از کشور صادر شد بیش از 420 هزار تن است افزود: ارزش ریالی آن نیز 560 میلیون دلار بوده است.

تجریشی اظهار کرد: همچنین این مبلغ حدود 110 میلیون دلار بیشتر از ارزش صادراتی سال 96 بود.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ارزش صادراتی گیاهان دارویی و فرآورده‌های وابسته به آن به بیش از 600 میلیون دلار برسد.

وی با اشاره به وضعیت کشت گیاهان دارویی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در سال گذشته گفت: سطح زیر کشت آن در آذربایجان‌غربی 369.76 هکتار، در آذربایجان‌شرقی 3189.25 هکتار و در کردستان 1004.52 هکتار بوده است.

تجریشی تصریح کرد: هدف برنامه توسعه کشت، توسعه یک هزار و 500 هکتار کشت گیاهان دارویی در حوضه آبریز شامل 500 هکتار در آذربایجان‌شرقی، 750 هکتار در آذربایجان‌غربی و 250 هکتار در کردستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار