نیاز مهم جامعه امروز برای خروج از برخی بحرانی‌هایی که ناشی از بی‌تدبیری و کم‌لطفی مسئولان است، وجود مدیران کارآمدی است که بتوانند به عینه مرد عمل باشند.
کد خبر: ۷۸۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶ 30 September 2019

خداحافط مرد عمل /مدیری که نبودش حس خواهد شد
به گزارش تابناک آذربایجان غربی چندسال اخیر نام دانشگاه فنی حرفه‌ای  قاضی طباطبایی بیشتر از سایر دانشگاه‌ها بر سرزبان‌ها افتاد و هر روز دستاوردهای جدیدی از دانشجویان این دانشگاه در شهر رونمایی شد، دستاوردهایی که به نوعی باری از دوش بیکاری جوانان در جامعه برمی داشت.

وجود یک مدیر خوش فکر و خلاق در راس امور هر سازمانی و یا دانشگاهی می‌تواند کمترین ظرفیت‌های موجود را به بهترین موقیعت‌های اشتغال و درآمد تبدیل کند، یعقوب پور اسد رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای قاضی طباطبایی ارومیه یکی از معدود مدیرانی بود که آذربایجان‌غربی در سال‌های اخیر به خود دیده است، مدیری که زمزمه اتمام مأموریتش در رسانه‌های مجازی منتشر شده، به‌دور از ادعاها و ژشت‌ها معمول مدیریتی ثابت کرد که می‌توان به فکر و ایده‌های نسل جوان امروز اعتماد کرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی ارومیه مدیری بود که در بحث درآمدزایی برای خود دانشگاه با فکرهای که خیلی راحت قبل‌تر از او باید انجام می‌دادند به درآمدزایی کوتاه مدت و بلند مدت فکر کرد شاید به جرات می‌توان گفت یادگاری بسیار خوبی برای مدیران بعدی گذاشت.

شاید پوراسد و جوانان مشابه این مدیر را که به خوبی دغدغه و مشکلات را می شناسند و راه‌حل‌های عملی بری آن دارند، بایستی  بر کرسی هایی همچون معاون اقتصادی استاندار و یا سازمانهایی تکیه می کردند که امروزبه قول قدیمی ترها هشتشان گره نهشان است لنگ درآمدزایی سازمانشان هستند.

پوراسد در کنار این تفکرات اقتصادی مثبت با برپایی همایش‌های ارزشی، علمی و فرهنگی در حوزه های مختلف و همچنین ایجاد بسترهای لازم برای حضور پررنگ اساتید و دانشجویان این دانشگاه در همایش های ملی و فراملی نام دانشگاه فنی و حرفه ای قاضی طباطبایی ارومیه را شاید برای اولین بار در سطح کشور درخشان و پرآوازه کرد.

شکی نیست که رسیدن به موفقیتی که بتواند گره از مشکلات عموم بازکند همیشه مخالفان و منتقدان خود را دارد و بدون سک کم نبودند کسانی که از هر طریقی تلاش کردند در مسیر پیشرفت  این دانشگاه با نام مدیر جوان با تفکرات انقلابیش ساز مخالفت بنوازند.

درخشش مدیران جوانی مانند پوراسد در عرصه‌های علمی این استان به وضوح نشان داد زمان آن شده مدیرانی که تاریخ مصرف افکارشان خیلی وقت است به اتمام رسیده عرصه را برای تلاش مدیران جوان و خوش فکر این مرز و بوم خالی کنند و به ایده‌های خلاقانه مدیرانی جوانی مانند پور اسد در برهه‌های مختلف اعتماد داشته باشند.

پور اسد رئیس دانشگاه قاضی طباطبایی ارومیه روز گذشته در صفحه مجازی خود با انتشار عکسی خبر از پایان مأموریتش در این دانشگاه خبر داد و بدون شک خلی از آنهایی که دلشان به حال ظرفیت ها و پتانسیل های غنی و نهفته در دل استان می سوزد بر این رفتن افسوس خوردند اما انتظار می رود این وداع، وداع پایانی برای این مدیر جوان و خوش فکر نباشد و ایشان را در صحنه‌های بزرگتر با ضریب کینه و  لطمه زدن کمتر ببینیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار