معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت:سالانه تعدادی از پرونده های مراجع کیفری به موضوع حوادث حین کار اختصاص دارد و هر سال در حال افزایش است.
کد خبر: ۷۸۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷ 01 October 2019





به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ، مرتض حاتمی در ابتدای این جلسه اظهار داشت : سالانه تعدادی از پرونده های مراجع کیفری به موضوع حوادث حین کار اختصاص دارد و هر سال در حال افزایش است.

حاتمی افزود: رسیدگی به این پرونده ها به لحاظ اینکه جرایم غیر عمدی هستند اصولاً ماهیت کیفری ندارند و فقط تنها علت تشکیل این پرونده ها در دادسرا از بابت دیه جنبه کیفری پیدا می کند.

این مقام قضائی در ادامه سخنان خود گفت: آمار نشان می دهد اینگونه حوادث کار رو به افزایش است و لازم است طرح قضا زدایی از پرونده های حوادث کار پس از بررسی و رفع مشکلات احتمالی به اجرا گذاشته شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سپس به تشریح این طرح و روش اجرای آن پرداخت و گفت : اجرای این طرح در جهت حمایت از کارفرمایان و حادثه دیدگان می باشد تا درگیر مراحل قضائی نشوند و زودتر بتواند به حق و حقوق قانونی خود برسند و کارفرمایان نیز بعنوان متهم نباشند و زودتر به نتیجه برسند.

حاتمی تصریح کرد: اجرای این طرح در استان باعث می شود تراکم پرونده ها هم در دستگاه قضائی کاهش پیدا کند و اگر در صورت اعتراض طرفین پرونده به مراجع قانونی ارسال گردد پرونده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است : در این جلسه طرحی هم از طرف معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیدمحمد میر فتحی زاده مطرح شد و قرار شد این طرح نیز پس بررسی در جلسات بعدی مورد ارزیابی قرار گیرد و در ادامه جلسه سایر اعضا در خصوص اجرای این طرح بحث و گفتگو پرداختند.
عکس از مهدی رضاوردی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار