مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی از برگزاری ۳۲ عنوان برنامه ویژه گرامیداشت هفته ملی کودک در استان برگزار می شود.
کد خبر: ۷۸۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸ 03 October 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی جواد زاهدی، در نشست خبری با محوریت هفته ملی کودک با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۱۳تا ۱۹ مهرماه به عنوان هفته کودک در تقویم کشور ثبت شده است، افزود: برگزاری جشنواره استانی قصه گویی کودک در روزهای ۲۰ و ۲۱ مهرماه در منطقه آزاد ماکو، راه اندازی ۲ مرکز جدید آموزش زبان در شاهیندژ و میاندواب، برگزاری دعای باران، عیادت از کودکان بیمار در ارومیه، برپایی نمایشگاه و کارگاه فرهنگی و هنری از آثار کودکان، برپایی ایستگاه عروسک سازی و تجهیز ۲ کتابخانه کم‌برخوردار با ۱۰۰۰ جلد کتاب از رئوس برنامه های هفته ملی کودک در استان است.

وی با بیان اینکه "آینده را باید ساخت" شعار هفته ملی کودک برای دومین سال پیاپی در استان انتخاب شده اظهار کرد: برجسته سازی اهمیت دوران کودکی، ویژگی ها، نیازها و خواسته کودکان، ارتقاء آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان، ایجاد فضای بانشاط برای کودکان با مشارکت کودکان و توجه به هویت ملی و بهره گیری از آموزه های دینی در خصوص حقوق کودک از اهداف برگزاری برنامه های ویژه گرامیداشت هفته ملی کودک است.


زاهدی از بازدید رایگان موزه کودک در ۱۶ مهرماه مصادف با روز جهانی کودک خبر داد و ادامه داد: در هفته ملی کودک عضویت در تمامی کتابخانه های کانون استان رایگان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت مراکز کانون در استان یادآور شد: ۲۳مرکز ثابت، ۸ مرکز سیار، ۴ مرکز پستی، یک مرکز فراگیر و یک موزه کودک در استان دایر است.

زاهدی بااشاره به برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره قصه‌گویی در ۲۵ و ۲۶ آبان ماه در ارومیه با تاکید براینکه ۳۷ نفر از استان به مرحله استانی این دوره از مسابقه راه یافتند خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی میزبان ۵ استان آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و قزوین خواهد بود که از مرحله منطقه‌ای نیز ۵ نفر به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار