امام جمعه خوی گفت : وجود ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر شهید ، جانباز و آزاده از افتخارات نیروی انتظامی در ۸ سال دفاع مقدس می باشد .
کد خبر: ۷۸۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲ 04 October 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بعد از توصیه نماز گزاران به رعایت کردن تقوا،ی الهی با تبریک ۱۳ مهر روز نیروی انتظامی گفت : افزدر:نیروی انتظامی در انجام وظایف و رسالت های خویش در دوران دفاع مقدس ۸۵۰۰ شهید ،۱۲ هزار جانباز ،۲ هزار آزاده تقدیم کرده و بعد از جنگ نیز تاکنون در راه انجام مأموریت ها ۵ هزار شهید تقدیم کرده است .
شکوری افزود : بطوریکه بارها مطرح شده نیروی انتظامی گسترده ترین ،سنگین ترین ،سخت ترین و طاقت فرساترین مأموریت ها را در داخل شهرها و مرزها بر عهده دارد که یکی از بارزترین آنها حفظ امنیت است.

وی درادامه اضافه نمود : در این زمینه نیروی انتظامی در عین حفظ ابهت ،قدرت و شهامت تحت فرماندهی فرمانده کل قوا مظلومیت های متعددی را متحمل شده است.

امام جمعه خوی درادامه گفت: توهین های فضای مجازی از طریق عوامل استکبار بصورت روزمره،هتک حرمت از طریق خلافکاران و قانون گریزان جامعه،تحت فشار قرارگرفتن ازطریق جریان های سیاسی ،تحمل بی مهری های بعضی از خودی ها،پرداخت هزینه کوتاهی و کم کاری بعضی از مجموعه های دیگر ازجمله مظلومیت هایی نیری انتظامی است .

بازسازی عتبات از جمله افتخارات تاریخی ملت ایران است
خطیب نماز جمعه خوی در پایان خطبه دوم درموردبازسازی عتبات گفت : بازسازی عتبات از جمله افتخارات تاریخی ملت ایران است باید توجه داشته باشیم که برای پرداخت پول، برای تعمیرات و بازسازی عتبات عالیات یکی از توفیقات و نعمات الهی است که نصیب ملت ایران شده است ونباید از این موضوع غفلت کنیم.


خطیب در پایان این بحث با اشاره به روایات متعدد در مورد حیا گفت :حیا از خداوند که ناظر اعمال انسانهاست،حیا از پیامـبر(ص) و ائمـه(ع) کـه اعمال انسانها بر آنان عرضه می شودحیاء از ملائکه که همراه انسان ها بوده و اعمال آنان را می نویسـندحیاء از مردم وحیاء از خویشتن ازجمله انواع متعددحیا در روایات آمده است.

مدارا و ملایمت با مردم در فرهنگ اهل بیت(ع)
خطیب نماز جمعه خوی درادامه رفق و مدارا با مردم را محور بحث قرار داده و اظهار داشت : رفق و مدارا با مردم از جمله ویژگی های برجسته اخلاقی است که در روایات اهل بیت روی آن بسیار تأکید شده است بطوریکه رسولخدا(ص) می فرماید: پروردگارم همان گونه که مرا به انجام واجبات فرمان داده به مدارا کردن با مردم نیز فرمان داده است.

شکوری در ادامه با اشاره به جایگاه مدارا و رفق با مردم در فرهنگ اهل بیت(ع) نیزاظهار داشت :امام صادق(ع) در تفسیر آیه شریفه وَ قُولُوا لِلنّاسِ حُسْناً می فرماید:با همه مردم، چه مؤمن و چه مخالف، به زبان خوش سخن بگویید اما با مؤمنان باید گشاده رو بودو اما با مخالفان باید به نرمی و مدارا سخن گفت تا بسوی ایمان کشیده شوند و کمترین ثمرش این است که خود و برادران مؤمنش را از گزند آنان مصون می دارد.

تنها از طریق قصاص جانیان مصالح بشر تأمین می شود
حجت الاسلام شکوری در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به مناسبتهای هفته روز نیروی انتظامی ،شهادت امام مجتبی (ع) به نقل شیخ مفید و شهید ثانی ،سالگرد رحلت آیت ا.. مرعشی ،هجرت حضرت امام به پاریس ،وفات صحابی بزرگوار سلمان فارسی ،سالروز رحلت آیت ا.. العظمی خویی و در نهایت شهادت صحابی بزرگوار عمار یاسر در جنگ صفین را از جمله مناسبتهای هفته برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به شبهاتی در مورد قصاص در اسلام اظهار داشت: همه می دانیم که یکی از دستورات صریح دین اسلام که در آیات قرآن و روایات مورد تأکید قرار گرفته است و در کتب فقهی فرق اسلامی در طول تاریخ مورد تجزیه و تحلیل جدی قرار گرفته موضوع قصاص است و فلسفه و حکمت آن در کتب مربوطه بازیبایی تمام تشریح شده است .

شکوری در ادامه درمورد شبهات مطرح شده درموردقصاص در اسلام گفت: مصالح جامعه مقدم بر مصالح فردودر احکام دین اسلام و همچنین در تمامی قوانین اساسی و ادیان مصالح کل جامعه مقدم بر مصالح فرد است لذا صدور احکام بر این مبنی صورت می پذیرد لذا اگر در جایی مصالح فرد با مصالح کل مردم جامعه تعارض پیدا کرد مصالح کل مقدم بر مصالح فرد است .

وی در پایان سخنان خود افزود : اسلام مخالف افراط و تفریط است ودر جوامع غیر اسلامی در طول تاریخ نسبت به مسئله مجازامجرمان افراط و تفریط وجود داشته و دارد بعضاً اتفاق افتاده که در برابر قتل یک نفر دهها نفر کشته شده اند لکن دین مقدس اسلام اولیای مقتول را بـین سـه امـر-حق قصاص کردن قاتل،حق بخشیدن بدون اخذ خون بهاوحق بخشیدن با اخذ خون بهاء مخـیر ساخـته اسـت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار