پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان‌غربی از امروز ۱۴مهرماه به مدت ۴ روز در مجتمع نمایشگاهی ارشاد استان آغاز بکارکرد.
کد خبر: ۷۸۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸ 06 October 2019

پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی شروع به کار کرد
به گزارش تابناک آذربایجان غربی با هدف معرفی و آشنایی توانمندی‌ها و دستاوردهای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، عصر امروز پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه این دانشگاه در محل نمایشگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گشایش یافت.

در یکی از غرفه‌های این نمایشگاه که توسط مرکز آموزش علمی کاربردی میاندوآب ایجاد شده بود، برای نخستین مرتبه در سطح کشور، عرق‌گیر خودرو در معرض فروش گذارده شده بود که مواد اولیه آن 100 درصد داخلی و سازگار با محیط‌زیست بوده است.

در غرفه مرکز آموزش علمی کاربردی بوکان نیز، دانشجویان این دانشگاه براساس خلاقیت خویش، با استفاده از مواد غیرقابل مصرف مانند قوطی رب گوجه‌فرنگی، اقدام به ساخت جامدادی کرده و یا با استفاده از جوراب و توپ پلاستیکی، به تولید عروسک پرداخته بودند.

ساخت دستگاه‌های جوجه‌کشی با قابلیت‌هایی همچون اکسیژن‌گیری و تخلیه مناسب گازهای متصاعد شده از تخم‌ها، عایق کامل در برابر برق گرفتگی و نوسانات الکترونیکی، استفاده از فن‌های مخصوص برای ایجاد حرکت هوا و یک دست شدن دما و نیز بهینه‌سازی کامل مصرف انرژی توسط سیستم کنترلی برای کاهش مصرف برق دستگاه، در یکی از غرفه‌های این نمایشگاه در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار گرفته بود.

همچنین در یکی از غرفه‌های پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه دانشگاه علمی کاربردی استان، ابتکار دانشجوی این دانشگاه که تحولی نو در «واترپروف» با استفاده از فناوری نانو ایزولاسیون ایجاد کرده بود به نمایش گذارده شد.

موارد مصرف این محصول، استفاده از آب‌بندی استخرها و سرویس‌های بهداشتی، استخر و حوضچه‌های آبزیان، شیلات، دیواره‌های زیرگذر و سقف آنها، کانال‌های بتنی آب‌رو، معابر دوچرخه‌رو، دریاچه‌های مصنوعی پارک‌ها و آب انبارها، جلوگیری از فرسایش بتن و استحکام بخشیدن به آن همراه با ضد سایش و ضد خش بودن برای استفاده در کف بوده است.

برگزاری کارگاه آموزشی و مشاوره کار‌آفرینی از جمله فعالیت‌های جنبی این نمایشگاه است که همه روزه از ساعت 14 تا 19 پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار