رئیس دانشگاه ارومیه بر لزوم افزایش مهارت و تخصص گرایی در بین دانشجویان تاکید کرد.
کد خبر: ۷۸۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱ 07 October 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی دکتر رحیم حب نقی، روز دوشنبه(۱۵ مهر) در جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه همه دانشجویان نباید به فکر استخدام دولتی باشند چون مشاغل دولتی اشباع شده است گفت: هم اکنون چهار و نیم میلیون دانشجو در کشور در حال تحصیل هستند، لذا ضروری است دانشجویان تخصص گرایی و کسب مهارت را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه ارومیه دارای ۴۹۰ نفر هیات علمی و ۱۴ هزار دانشجو است، گفت: از این تعداد بیش از چهار هزار نفر در مقطع ارشد و یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز در مقطع دکترا، تحصیل می‌کنند.

حب نقی بابیان اینکه ۵ پژوهشکده در دانشگاه ارومیه وجود دارد، تصریح کرد: دانشگاه ارومیه در بخش دانشگاه‌های سطح ۲ کشور، رتبه اول و در حال حاضر نیز در سطح رتبه‌های ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ جهانی قرار دارد.

رئیس دانشگاه ارومیه در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه کشورمان در حال حاضر در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ای قرار دارد، تصریح کرد: کشور وابسته به صادرات نفت و دلارهای نفتی است و با فشارهای شدیدی روبرو بوده که مجلس نیز درصدد کم کردن این وابستگی است لذا زمان تحریم، بهترین فرصت برای اتکا بر دانش و توانایی‌های خود است.

وی بااشاره به افزایش مشکلات اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد در کشور، بر ضرورت توجه بیش از پیش مسئولان فرهنگی و بهره گیری از تخصص اساتید اهل فن در راستای کاهش این آسیب‌ها تاکید کرد.

حب نقی با تاکید براینکه پایان نامه‌های دانشجویی باید متناسب با نیاز جامعه و در راستای حل مشکلات موجود تدوین شوند عنوان کرد: در حال حاضر دانشگاه‌های ما همچون یک جزیره جدا از جامعه شدند، لذا لازم است دانشجویان ارتباط جامعه با دانشگاه را برقرار کنند. 

وی با تاکید بر ضرورت توجه به کیفیت آموزشی در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌های ما به لحاظ کمی بسیار زیاد شده‌اند و با مراکز آموزشی چین برابری می کنند که نباید اجازه داد این امر بر کیفیت آموزشی دانشگاهها سایه بیندازد.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار