معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: رونق تجارت و بازرگانی در مرزها سبب امنیت پایدار و توسعه کشور می‌شود.
کد خبر: ۷۸۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲ 07 October 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی غلامرضا انصاری عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات و موانع مرز «کیله» در سردشت اظهار کرد: رونق تجارت و بازرگانی در مرزها سبب امنیت پایدار و توسعه کشور می‌شود.

وی افزود: باید با تلاش گسترده مسؤولان و مردم در جهت انجام امورات اقتصادی سازمان‌یافته فعالیت کرده و بر این موضوع متمرکز شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه بیان کرد: بی شک هر چه مرزها آبادتر و ترددهای تجاری در آن پر رونق‌تر باشد آرامش بین دو کشور پایدارتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه رسمی شدن مرز کیله معامله‌ای دو طرفه است، اضافه کرد: عراق کشور مهمی برای ایران است و تلاش دارد تا تجارت با آنها را گسترس دهد و امید است که این تجارت هر چه زودتر به صورت دو طرفه شدن حرکت کرده و تجار عراقی نیز کالای بیشتری را به ایران حمل کنند.

 انصاری عنوان کرد: برای رسمی شدن مرزها نیاز است که هر دو طرف تلاش کنند و امید است که در سمت عراق نیز امکانات لازم برای تاسیسات مرزی گسترش یابد.

 وی تصریح کرد: در این راستا مقامات اقلیم کردستان تلاش کرده و وزارت امور خارجه نیز از طریق سفارتخانه عراق در ایران و سفارتخانه کشورمان در عراق تلاش می کنند که مرزها فعالتر شوند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه بیان کرد: باید استانداران آذربایجان‌غربی و طرف عراقی دیدارهایشان را گسترش داده و از نزدیک ارتباط داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار