سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق گفت: در 6 ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، روادیدی که در سرکنسولگری سلیمانیه صادر شده حدود چهار و نیم برابر شده است.
کد خبر: ۷۸۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰ 07 October 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی مهدی شوشتری عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات و موانع مرز «کیله» در سردشت اظهار کرد: در 6 ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، روادیدی که در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه صادر شده حدود 4.5 برابر شده است.

وی افزود: با تسهیلات روایدی که از 6 ماه گذشته آغاز شده است شاهد رونق گردشگری بین دو کشور بوده ایم.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق اضافه کرد: در ایام تعطیلات عید قربان روزانه تا سقف هفت هزار روادید نیز صادر شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه از سمت ایران به سوی عراق نیز گردشگری در جریان است و اتباع ایرانی نیز برای گردشگری به اقلیم کردستان سفر می کنند.

شوشتری خاطر نشان کرد: امید است با تسهیلات و مرزهای جدید نیز، گردشگری بین دو طرف رونق بگیرد و هم تسهیلاتی که در بحث تجاری است شاهد رونق تجاری بین دو طرف باشیم.

وی افزود: پس از تصویب رسمی شدن پنج مرز جدید با عراق از سوی کشورمان، حضور معاون دیپلماسی اقتصادی کشورمان موید اهمیتی است که وزارت جمهوری اسلامی ایران برای مراودات مرزی به صورت مسافری و تجاری قایل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار