رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی گفت: پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش داشت که در نهایت ۴۸ غرفه برپا شد.
کد خبر: ۷۸۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱ 09 October 2019


به گزارش تابناک آذربایجان غربی، دکتر میرحسین رسولی صدقیانی عصر امروز در اختتامیه و آیین تجلیل از برگزیدگان پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی این دانشگاه که در محل خانه مطبوعات استان برگزار شد اظهار داشت: ۱۸ مهر ماه با سالروز تاسیس دانشگاه مصادف شده که امسال ۲۷امین سال را پشت سر می‌گذارد.به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد آذربایجان غربی، دکتر میرحسین رسولی صدقیانی عصر امروز در اختتامیه و آیین تجلیل از برگزیدگان پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی این دانشگاه که در محل خانه مطبوعات استان برگزار شد اظهار داشت: ۱۸ مهر ماه با سالروز تاسیس دانشگاه مصادف شده که امسال ۲۷امین سال را پشت سر می‌گذارد.
وی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه دستاوردهای مختلفی از سطح استان در دید عموم قرار گرفت که اهداف اصلی افزایش توجه به رونق تولید و اشتغال در راستای منویات مقام معظم رهبری، ایجاد تعامل بین کارآفرینان و افزایش روحیه امید در جامعه بود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی گفت: نکته قابل توجه در این نمایشگاه مشارکت دانش آموختگان بود که نسبت به چهارمین نمایشگاهی رشد سه برابری داشت و تعداد غرفه‌ها نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش یافته بود.
وی با اشاره به این که دانشگاه جامع علمی کاربردی مهم‌ترین متولی کارآفرینی در کشور است افزود: این دانشگاه توانسته در اقصی نقاط کشورمان با انجام فعالیت‌های مهارت آموزی که از اولویت‌های دانشگاه است تلاش‌های شایانی انجام داده است از نظر شاخص‌های متفاوت سبب کارآفرینی شود.
دکتر رسولی صدقیانی گفت: کارآفرینی و اشتغال دو مسئله با اهمیت در مهارت آموزی و تحقیق و پژوهی در حوزه کارآفرینی است و متاسفانه یکی از مهم‌ترین اشتغال فارغ‌التحصیلان پایین بودن مهارت در ورود به بازار کار است که به سبب آموزش‌های منسوخ شده سنتی است.
رئیس صندوق کارآفرینی آذربایجان غربی نیز در این برنامه اظهار داشت: صندوق کارآفرینی در بحث آرانددی فعالیت دارد و مسائل بیشتر علمی و کاربردی پیگیری می‌شود.
مهندس آخوندزاده بیان کرد: نخستین استان در کشور هستیم که برنامه کاربردی شو را اجرا کردیم و مورد استقبال قرار گرفت و همین برنامه در سرتاسر کشور برگزار خواهد شد که آذربایجان غربی به عنوان پایلوت در راس قرار دارد.
وی تأکید کرد: صندوق کارآفرینی امید از سال ۹۷ برای استمرار اشتغال پایدار روستایی در این مناطق حضور دارد که به دنبال حمایت از روستاییان برای ایجاد خودباوری است.
جواد نعمتی یکی از کارآفرینان نمونه آذربایجان غربی نیز در این مراسم بیان کرد: هدف از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی شناخت همدیگر است و تنها فروش نباید مدنظر قرار گیرد.
وی تاکید کرد: ۲۱ ایده آماده تبدیل به محصول دارم که متاسفانه ۷ مورد به هیچ وجه در داخل تولید نمی‌شود. با این همه خال به دنبال رسیدن به اهدافی هستیم که بیشترین مشقت‌ها را نیز دارد.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار