تابناک / تب ورزش در هفته تربیت‌بدنی بالاگرفته و مسابقات ورزشی پرشماری در اقصی نقاط استان گیلان برگزار شد.
کد خبر: ۷۹۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 23 October 2019
تابناک / تب ورزش در هفته تربیت‌بدنی بالاگرفته و مسابقات ورزشی پرشماری در اقصی نقاط استان گیلان برگزار شد.

 

تب داغ ورزشی گیلانیان در هفته تربیت‌بدنی

خبرگزاری فارس گیلان ـ سرویس ورزشی| هفته تربیت‌بدنی با شعار «پیش به‌سوی ایران فعال» از بیست و ششم مهرماه در شهرهای مختلف استان گیلان هم‌زمان با سایر نقاط کشور آغاز شد، گیلانیان با ارائه ۲۶۰ برنامه متنوع ورزشی و فرهنگی به استقبال این هفته رفتند.

فعالیت چشمگیر تنیس‌بازان گیلانی در هفته تربیت‌بدنی

هفته تربیت‌بدنی در سال ۹۸ با روز جهانی تنیس روی میز هم‌زمان‌شده و به همین دلیل هیئت تنیس گیلان مسابقات مختلفی برگزار کرد.

مسابقات همگانی تنیس روی میز در دو بخش آقایان و بانوان در دو رده سنی زیر ۳۵ سال و بالای ۳۵ سال در پارک قدس و پارک بوستان ملت رشت با استقبال چشمگیر خانواده‌ها روز جمعه ۲۶ مهرماه برگزار شد، در این رقابت‌ها بیش از ۱۲۰ تنیسور با یکدیگر رقابت کردند.

در بخش بانوان در رقابت‌هایی که در بوستان ملت رشت برگزار شد، در رده سنی زیر ۳۵ سال در بخش بانوان محدثه شبانی، آذین حبیبی و منصوره شعبان‌زاده و در رده سنی بالای ۳۵ سال مینا حسینی، مهری ابراهیمی و مقرب مریدان پور و نسرین بابایی به‌صورت مشترک به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم رسیدند.

در بخش مردان در رقابت‌هایی که به میزبانی پارک قدس رشت برگزار شد، در رده سنی زیر ۳۵ سال محمد طوفانی، محمد محمدی و امین ابراهیمی و در رده سنی بالای ۳۵ سال مسعود خواسته، فریبرز خوش‌مسلک و محمد باوفا به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

مسابقات اوپن بانوان حسن ختام رقابت‌های تنیس روی میز در هفته تربیت‌بدنی بود، این رقابت‌ها به میزبانی باشگاه شهرداری لاهیجان با حضور ۲۵ تنیسور از شهرهای آستانه‌اشرفیه، لاهیجان، رشت، کیاشهر و تنکابن برگزارشده و عفت رنجبر از آستانه‌اشرفیه، فرخنده ایزددوست از رشت، محدثه عمومی از آستانه‌اشرفیه و شقایق چلاشی از تنکابن به ترتیب مقام‌های اول تا چهارم را کسب کردند.

برگزاری مسابقه روپایی و پنالتی هدفمند بانوان در شهر باران

مسابقات پنالتی هدفمند و روپایی با حضور دختران نونهال و نوجوان در سالن حجاب رشت روز ۲۶ مهرماه به مناسبت آغاز هفته تربیت‌بدنی برگزار شد.

در این مسابقات معصومه جهانچی مسؤول بانوان و پوران واحدی نایب‌رئیس هیئت فوتبال گیلان به نفرات برتر لوح تقدیر اهدا کرده و از ملینا شفیع‌نژاد و سیده مبینا میرفلاح دو داور مطرح گیلانی در لیگ برتر فوتسال بانوان تقدیر به عمل آوردند.

برپایی نمایشگاه ورزشی در آستانه‌اشرفیه

شهرستان آستانه‌اشرفیه در هفته تربیت‌بدنی فعال‌تر از سایر شهرستان‌ها بوده و با برپایی نمایشگاه ورزشی توانست سهم بسزایی در معرفی دستاوردهای ورزشی استان ایفا کند.

هم‌زمان با برپایی نمایشگاه ورزشی، مسابقات متعددی در رشته‌هایی نظیر کاراته، تکواندو، دارت، شطرنج و فوتبال دستی در شهرستان آستانه‌اشرفیه برگزار شد، مسابقاتی که می‌تواند خروجی آن معرفی استعدادهای برتر ورزشی استان باشد.

برپایی ایستگاه سلامت توسط هیئت کونگ‌فو و هنرهای رزمی گیلان

هیئت کونگ‌فو و هنرهای رزمی گیلان در هفته تربیت‌بدنی فعالیت چشمگیری از خود نشان داد، این هیئت در نخستین نمایشگاه دستاوردهای ورزشی استان گیلان با یک غرفه حضور پیدا کرد، نمایشگاهی که به میزبانی شهرستان آستانه‌اشرفیه در محل آرامگاه دکتر محمد معین محقق برجسته رشتی برپا شد.

هیئت کونگ‌فو علاوه بر حضور فعال در نمایشگاه ورزشی آستانه‌اشرفیه، در پیاده‌راه شهر رشت نیز با برپایی ایستگاه سلامت طی روزهای جمعه و شنبه (۲۶ و ۲۷ مهرماه) توانست مثمر ثمر واقع شود، در این ایستگاه صلواتی به مناسبت هم‌زمانی هفته تربیت‌بدنی و اربعین حسینی اقداماتی نظیر کنترل فشار و قند خون و مشاوره پزشکی به‌صورت رایگان توسط ۱۵ تن از داوطلبین جهادی به مراجعین ارائه شد.

دیدار دوستانه کشتی بین دو تیم خانه کشتی کوچصفهان و باکو

در نخستین روز از هفته تربیت‌بدنی مسابقه کشتی دوستانه بین دو تیم خانه کشتی کوچصفهان و باکو آذربایجان برگزار شد، این رقابت‌ها با استقبال پرشور کشتی دوستان گیلانی روز آدینه ۲۶ مهرماه در سالن ۲۲ بهمن شهر کوچصفهان برگزار شد.

برگزاری مسابقات قایقرانی با حضور نخستین ورزشکار سندرم دان گیلان

هیئت قایقرانی نیز در هفته تربیت‌بدنی فعالیت چشمگیری داشت، یکی از مهم‌ترین مسابقات این هیئت در شهر رشت رقم خورد، این مسابقات به مناسبت هفته تربیت و دوازدهمین سالروز تأسیس هیئت قایقرانی رشت با حضور افتخاری علیرضا آزاد از ورزشکاران هیئت قایقرانی رشت به‌عنوان نخستین ورزشکار سندرم دان گیلان و دومین ورزشکار در کشور در رشته تورینگ برگزار شد.

مسابقات قایقرانی شهرستان رشت در دو بخش مردان و زنان در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان در سه رشته کایاک، کانو کانادایی و تورینگ به میزبانی هیئت قایقرانی این شهرستان در پیست تمرینی هیئت واقع در پارک دانشجو رشت برگزار شد.

برگزاری برنامه‌های متنوع ورزشی و فرهنگی در لاهیجان

شهرستان لاهیجان به‌سان سایر شهرهای استان گیلان در هفته تربیت‌بدنی خوش درخشید، برنامه‌های متنوعی نظیر بازی دوستانه تیم‌های بسکتبال بانوان لاهیجان و تنکابن، مسابقات آمادگی جسمانی بانوان، مسابقات چهارجانبه فوتسال بانوان، پیمایش همگانی کوهنوردی از آبشار لیالستان تا جنگل تاریک بخشی از برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان این شهرستان بود.

افتتاح خانه ورزش روستایی در روستای کوچکده، گل‌باران مزار شهدای ورزشکار در مزار آقاسید محمد، برپایی کارگاه آموزش مهارت زندگی برای جوانان از دیگر برنامه‌های اجراشده اداره کل ورزش و جوانان شهرستان لاهیجان در هفته تربیت‌بدنی است.

برگزاری بازی‌های بومی محلی در تالش

شهرستان تالش بزرگ با قدمت دیرینه خود دارای فرهنگی غنی بوده و همواره ورزشکاران مستعدی از گیلان به کشورمان معرفی کرده است، اداره کل ورزش و جوانان این شهرستان در هفته تربیت بدنی برنامه‌های متنوعی نظیر غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری مسابقات کاراته باشگاه های شهرستان در مجموعه ورزشی شهید زمانیان، همایش پیاده روی خانوادگی را برگزار کرده است.

مسؤولین ورزشی شهرستان تالش برنامه‌های دیگری نظیر دیدار با امام‌جمعه محترم شهرستان، برگزاری مسابقات دارت کارکنان در استادیوم پوریای ولی تالش، برگزاری بازی‌های بومی محلی، صعود گروه‌های هیئت کوهنوردی به ارتفاعات، برگزاری مسابقات طناب‌کشی، برگزاری مسابقات شطرنج در دو بخش دختران و پسران را اجرا کرد.

به گزارش فارس، هرساله ۲۶ مهرماه لغایت دوم آبان ماه به نام هفته تربیت‌بدنی و ورزش نام‌گذاری شده است، هم‌زمان با هفته تربیت‌بدنی، ۲۶۰ ویژه‌برنامه برنامه‌ فرهنگی و ورزشی در گیلان با شعار «پیش به‌سوی ایران فعال» برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار